Photoshop.. fonts & brushes

Tänkte tipsa om "tillbehör" till photoshop idag. alltså fonts (textstilar) penslar osv.. photoshop blir ju mycket roligare med sånt! jag har själv laddat ner olika fonts för inte så länge sen. läs detta noggrant nu så ni vet hur ni ska gå till väga..

• Fonts / textstilar
1. Först och främst måste man ha ett program som heter WinRAR för att få detta att funka, så ni som inte har det kan ladda ner det härifrån! om ni är osäker på installation eller annat så fråga mig så hjälper jag!

2. Klicka er in på dafont.com för att ladda ner olika fonts! tycker personligen detta är en riktit bra sida!
• Nu ska filen packas upp i WinRAR. jag brukar välja att packa upp den till skrivbordet för att göra det enkelt för mig själv
• Nu: gå till Denhär datorn > hårddisken med alla program > Windows mappen > Fonts- mappen
• Kopiera dina stilar från skrivbordet och klistra in dem i fonts-mappen! nu finns de nya stilarna i tex. photoshop!

Brushes (penslar)
3. Jag har ingen direkt favoritsida att ladda ner penslar från, för det finns ju så många sidor! (lika med fonts) men iallafall..
• Du hittar penslar på bl.a: free4photoshop.combrushking.eu, Qbrushes, brushesdownload.com, techzilo.com!
• Packa upp filerna till (viktigt att det blir rätt! efteråt så finns penslarna i photoshop färdiga att användas!): 
Datorhårddisken med programprogram (x86?)> adobephotoshoppresetsbrushes!


hoppas någon får nytta av min information ^^

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: