Svaren till frågestunden!

Hej på er! jag har mycket bilder att visa er från sverige, men dom ska först redigeras! vi har verkligen haft en superrolig resa tillsammans jag och robb ♥ berättar mer om det imorgon! nu tänkte jag ta itu med frågorna från frågestunden, trodde inte alls jag skulle få någon fråga, så jättekul att någon frågat iallafall :) och om det finns mer ni undrar över så är det bara att skriva en kommentar så svarar/hjälper/förklarar jag :)


Antingen eller-frågor

Mode/inredning • jag bryr mig inte alls om mode, har aldrig gjort. men, jag älskar inredning och sånt pyssel.superkul!
Snygga & obekväma kläder/fula & bekväma kläder • bekväma kläder är ett måste. bekvämt kan också vara snyggt!
Klackskor/ballerinas • måste nog välja ballerinas här för att de är söta o bekväma! klackskor är fina men inte bekväma!
Godis/chips • det är inte ofta jag äter något av alternativen. men jag äter nog mer godis än chips iallafall.
Tv/film • jag och robb tittar ofta på film före vi går och lägger oss på helgarna. jag tittar ganska sällan på tv, har inte tid!
Bio/utekväll på krogen • jag går nog hellre på bio än festar, men ibland är det roligt med utekväll också!
Saft/limsa • jag älskar saft och dricker det dagligen. gillar inte kolsyra alls, men om jag måste dricka det väljer jag fanta.
Skvallerblaskor/mode-tidningar • tror inte jag har en endaste modetidning. men alla veckans nu från 2011 har jag ;)
Dator/tv • bloggen, facebook, musik, photoshop, film osv.. jag väljer nog datorn!
Orange/blått • jag älskar blått, finns ingen bättre förklarning! och jag avskyr verkligen färgen orange! fy!
Diska/tvätta kläder • båda är ju något som tyvärr måste göras, och då diskar jag nog hellre än tvättar kläder.
Facebook/bloggen • har lärt mig att kunna leva utan facebook, men jag har nog svårt att inte få uppdatera bloggen.
Honda/Audi • bara för att jag kan så väljer jag båda. annars hade det nog varit svårt! jag gillar min honda och robbs audi.


Fotografering

Vad tycker du är roligast att fotografera?
• Jag tycker om att fota lite alltmöjligt, porträtt är roligt, men att fota natur och landskap är nog det allra bästa! ♥
Vem/Vilka får du inspiration av?
• Mycket av mig själv, jag tänker väldigt mycket. men annars Michaela F, Isabella J, Elin Kero, M&M m.fl
Varför vill du bli just naturfotograf?
• Jag kallar nog mig själv redan för naturfotograf, eftersom jag tycker att man inte behöver ha någon utbildning för att 'bli' fotograf! tänk bara så många som startar fotoföretag utan att vara utbildad fotograf.
När började ditt fotointresse?
• Jag har varit fotointresserad ca 5 år nu, alltså från högstadietiden.


Kärlek och om mig

Berätta om dig och din kille, hur länge ni varit tsm, hur ni blev tsm, hur ni lärde känna varandra osv..
• Min kille, min fästman Robert träffade jag när jag och sara var i kovjoki och simmade, då även han var där med en vän. tänkte inte mer på det då förrän han började chatta med mig och vi böt nummer. vi träffades lite nu som då och vi blev tillsammans ganska fort. nu känner vi varandra väldigt bra, men självklart upptäcker man något nytt nu som då, som man inte tidigare vetat. Vi har varit tillsammans i lite mer än 5 år, förlovade ett halvt år och om ca två veckor flyttar vi ihop i vår lägenhet i vasa. Robert, min fästman, är en jättesnäll kille som jag aldrig någonsin skulle byta ut mot någon annan i hela världen. Min fästman har allt en perfekt kar ska ha och lite till ♥

Var i Finland bor du?
• Jag bor i en liten by längs kusten i Nykarleby som heter Monäs. här bor jag med mina föräldrar, lillebror & lillasyster & fyra katter. kommer sakna mitt hem och att bo lungt på landet ♥
Vad går du/har gått för utbildning?
• Jag blev färdig utbildad restaurangkock våren 2010. Nu ska jag gå en ettårig data/fotokurs i vasa, sen får vi se..
Hur ser du på din framtid?
• Jag har massor med framtidsplaner. Nu börjar jag och robert med att flytta ihop, bo i vasa ca 4 år. senare kommer vi säkert skaffa barn och hus, resa massor i världen är något jag också vill..
Vad är ditt drömresemål, varför?
• Jag vill resa till Egypten, Afrika, Tyskland, Italien, Thailand osv.. jag vill se världen, fotografera, äta god mat osv.

Kommentarer
Postat av: Sarah Ek - finlandssvensk fotograf

Ettårig data/fotkurs i Vasa? Vilken skola då? (:

2011-08-09 @ 16:41:50 / URL: http://eksarah.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: