En tillbakablick genom året..

Tänkte försöka att berätta kort vad som hänt under hela året. det är svårt att komma ihåg precis allt men här är en del:

I Januari hände det en hel del. något av det viktigaste var ju självklart att robb kom ur militären efter att ha varit där ett halvt år! vi två var till ruka en hel vecka på slalomresa, och där förlovade vi oss också. för övrigt så jobbade jag ganska mycket, fotade också ganska mycket. och det var så mycket snö denhär månaden att en av våra gamla "uthus" rasade i jeppo.

I Februari jobbade jag massor. på "fritiden" fotade jag mycket fåglar, var på snöskoterutflykter osv.. jag köpte även Nikons 18-105mm till min utrustning, och det var nog något av det bästa jag gjort!

I Mars var det mycket kalas på gång. robb fyllde år, pappa fyllde år, nästan alla fyllde år nu plötsligt kändes det som. annars jobbade jag mycket, och fotade då jag hade tid.

I April minns jag att jag fick chansen att vara med i ett "bloggteam" på veckansbild.se, och det kändes ju såklart som en skitcool grej att jag, lilla linda, skulle få vara med på något sånt. tyvärr fick man ju nog sen känna sig väldigt lurad då "chefen" slutade svara på mail och webbsidan slutade fungera osv.. veckansbild måste nog ha varit sämsta påhittet någonsin! nog om detta. det var mycket norrsken häromkring denna månad så vi var ute mycket och beundrade detta. det blev väldigt varmt i mitten av april om jag minns rätt. jag fotade mycket självporträtt och inhandlade även en skinnjacka till mig själv som jag fick gå omkring och se cool ut i.

I Maj, jag fyllde 20 år den 30. jag fick ny kameraväska! jag och robb hittade äntligen lägenheten efter flera månaders sökande. sen var det också en dag då vi alla "nykarlebybor" hyllade de finska lejonen, eller leo rättare sagt. och sen så jobbade jag hela månaden också.

I Juni var det mycket jobb för min del. firade midsommaren vid storsand tillsammans med "mina killar" och dagen efter var det konfirmation, vilket betydde att jag var i kyrkan, fotade konfirmanderna och sen hade vi kalas hemma.

I Juli fotade jag massor, eftersom jag inte jobbade mer. jag hade två sommriga porträttfotograferingar tillsammans med Sara. juli måste också varit månaden då "alla" skulle ha ny bil. mamma, pappa, jag och robb åkte ner till södra finland och hämtade robbs första egna bil. sen bestämde även pappa att han skulle köpa ny bil. jag och pappa började renovera lägenheten i vasa. och sista helgen i juli var det ju monäsrodden också. simmade förstås en hel del också.

I Augusti åkte jag och robb på semesterresa till norra sveriga, stora sjöfallet. sålänge vi hade soligt och varmt där så regnade det tydligen massor hemma. hehe! det var iallafall en kul upplevelse att vara där. det ordnades även bostadsmässa i kokkola, så dit var vi också en dag i augusti. och som vanligt ordnades det juthbackamarknad i nykarleby också. denna månad köpte vi en badtunna, som blev använd väldigt flitigt! så började ju vi skolan och vi (jag och robb) flyttade ihop till Vasa. och så var det ju villaavslutning, och allt vad det innebär.

I September var vi hela skolan till klippan och hade kul. Jennifer hade examenskalas och jag var snäll och lovade att jag skulle göra smörgåstårtor till kalaset. det var första gången jag gjorde 6 st tårtor samtidigt! tufft! sen fotade jag även examensbilder åt henne, och där ville lilla magen också vara med :)

I Oktober var vi på många fotoutflykter från klassen. även på fotoutställning var vi.

I November hade jag en väldigt lyckad studiofotografering med Sara. från skolan var vi på fotoutflykter. vi, gänget for ut och gjorde bort oss på hullupullo. superkul! och så det viktigaste: jag och robb fick hem våra små bebisar ♥

I December fick vi klä upp oss fint på självständighetsdagen (eller dagen före var det) och min lärare Yvonne fotade fina bilder på oss sju :) jag längtade efter snö, och det kom snö, men försvann lika snabbt. jag längtade till julen och nu har den också varit och farit! nu är vi här, idag. vi har snö på marken, det är nyårsmat på gång, vi inväntar det nya året.. ♥

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: