Chokladmoussekaka! DO try this at home ♥

Tänkte dela med mig av ett eget recept, chokladmoussekakan! den är jävligt god och underbart chokladig ♥
 
Botten
100 g smör
1,5 dl mjöl
0,5 dl kakao
3 tsk vaniljsocker
3 dk socker
2 ägg
 
♥ Blanda ihop allt i en bunke, häll sedan i en smord form med löstagbar kant och ha den i ugn på 170 grader ca 30 minuter eller tills den är klar (som jag brukar säga) ..ju kladdigare kakan är inuti desto godare tycker jag! sen ska kakan svalna helt!
 
Lindas chokladmousse
4 dl grädde
½ platta av marabous mintkrokant choklad
½ platta av fazers blå
 
♥ Vispa grädden, inte alltför tjock! smält chokladen i en djuptallrik i mikron (ca 1 minut) och häll sedan chokladen i grädden och rör om så allt blandas. häll moussen över kakbottnen (ha ännu på den löstagbara kanten) och sätt allt i kylen i 3-4 timmar ungefär!
 
♥ Nu ska du ut och plocka bär. alla sorter du hittar: hallon, jordgubbar, blåbär, björnbär, boysenbär, vinbär, smultron, krusbär, skogsbär, körsbär. själv gillar jag att ha massor med olika bär på både för att det är så gott och dessutom är det ju fint! :) 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: