Svar på läsarfråga

Fråga: får jag fråga vilken grundmall du har på blogg.se (tema) och bredden på inläggssidan . + vad är ditt knep så du får bilderna så bra kvalité, fattar att du minskar dem i exakt storlek som med storleken på stilmallen men det fungerar inte för mej :(


Svar: jag vet faktist inte vilken grundmall jag har, då jag kollar där på teman så står det bara "egen mall". bredden tror jag är 980px om jag förstår mig rätt på stilmallen. jag vet inte heller om jag har något speciellt knep med mina bilder. men om bilden ska användas till header så måste den ju sparas som png, det gör jag. annars med andra bilder förminskar jag dem till den storlek jag har i bloggen, vilket i mitt fall är 800. dom sparar jag bara som vanligt format. hoppas du fick svar på frågan, och skriv gärna din bloggadress så jag kan gå in och kolla.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: