Att göra gott av äpplen

MUMS vilken god efterrätt jag gjorde ikväll, och hur enkelt som helst att göra också! och snäll som jag ju faktist är, tänkte jag dela med mig av mitt recept ♥ se nu först till att du har äpplen hemma! börja med att ta fram en liten ungsform, och lägg ugnen på 200 grader!

♥ Dela äpplen på hälft och lägg insidan uppåt i formen. 
♥ Lägg på små smörklickar, kanel, kinuskisås, mandlar/hasselnötter. (går självklart att vara utan om du är allergisk)
♥ Sätt in i ugnen i ca. 20-30 minuter, eller tills äpplen är lagom mjuka! (vispa vaniljssås sålänge du väntar)
♥ Lägg äpplen i dessertskålar, lägg på vaniljssås och dekorera med kinuskisås och hasselnötter/bär. hugg in!
 

Hoppas ni testar receptet och gillar det! gillar ni äpplen så lovar jag att dethär är något för er ;) lite om dagen då. i skolan hade vi "allmän" pedagogik. efter lunchen for vi på studiebesök och jag var hemma runt klockan tre. till kvällsmat gjorde jag maletköttbiffar. tidigare ikväll var vi ute på en liten cykeltur igen, och just nu tittar vi på film :) ska snart gå och lägga mig, godnatt :)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: