Lite äggvitor, lite socker och lite vetemjöl..

 
Förkylningen har blivit ännu värre än igår. tror jag har haft feber idag också. har känt mig alldeles bedrövlig! har jag tillbringat nästan hela dagen i soffan framför tv:n! jag har också gjort dvd:n klar som är till Therese & Fredrik! :) har också försökt med lite ärenden, och jag säger inte mer om det än att det är så jobbigt när man inte får tag på folk....... suck! jag fick tråkigt i eftermiddags och började vispa ihop en smet till helt vanliga marränger. lade till lite vetemjöl och kakao och plötsligt hade jag budapestbakelser/marrängbakelser på gång :) kul att improvisera då man bakar! dessutom ryktas det att de blev jättegoda, vilket jag tyvärr inte kunde säga eftersom jag inte känner någon smak överhuvudtaget idag :(
 
Jag tänkte iallafall vara så snäll och dela med mig av mitt egna påhittade recept på marrängbakelserna, budapestbakelser som de heter :) de var superenkla att göra och somsagt var de tydligen goda ;) ni kan ju börja med att ta fram en ungsplåt+bakplåtspapper, sätt ugnen på 150 grader och ta fram en bunke och elvisp!

5 ST ÄGGVITOR
4 DL STRÖSOCKER
- vispa till en tjock smet och vispa sedan i :
1 DL VETEMJÖL ELLER MAIZENAMJÖL
1 MSK KAKAO, ELLER INGEN KAKAO ALLS
- man kan också tillsätta ca 2dl hackade hasselnötter, eller riven choklad :)
- jämna ut smeten på ungsplåten och lägg in i ugnen
- efter en ½ timme, lägg ugnen på 100 grader
- jag hade in marrängen i 1 ½ timme ungefär.
- marrängen får vara lite seg i mitten (enklare till kommande steg..)
- lägg marrängen uppochner på ett annat bakplåtspapper och dra loss det som är på.
- låt marrängen svalna före du börjar med kommande steg!
 
1½ DL VISPGRÄDDE
1 ST MOGEN BANAN
HALLON, BLÅBÄR, JORDGUBBAR ..
- vispa grädden och bred ut över marrängen (som ligger uppochner)
- ploppa ut bären över hela marrängen ovanpå grädden (som på första bilden..)
- nu kan det vara bra med en hjälpande hand, tillexempel din mamma :)
- med hjälp av bakplåtspappret (och mamma), rulla ihop marrängen till en rulle
- nu kan du antingen äta upp hela rullen själv, eller skär upp den i bitar och lägg på ett fat.
- jag dekorerade mina marrängbakelser med hallon och chokladdekorationer.
- chokladdekorationerna är helt vanlig choklad som jag ringlat med sked på ett bakplåtspapper och haft i frysen.
 
TACK OCH GODNATT ♥

Kommentarer
Postat av: mergimtare ♛

Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?

kram!

Svar: Tack så mycket!Jag gör inga bloglovinbyten, utan följer endast de bloggar jag är intresserade av!
Linda Sjölund-Åström

2013-08-09 @ 09:41:00 / URL: http://meegiii.blogg.se
Postat av: Melina

Gott!

2013-08-11 @ 20:23:46 / URL: http://mstenso.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: