Bildbomb av ålandsbilder ♥

Igårkväll kom jag mig äntligen för att sitta och göra ihop collage för att berätta om ålandsresan för er. har inte haft tid före men nu då jag ändå sitter ner och tar det lungt passar jag på! hoppas ni gillar det :) Åland är verkligen paradiset att åka till på sommaren!..

21- Fredag och startdagen! åkte hemifrån halv två på eftermiddagen och kom fram till åbo ca halv åtta på kvällen. körde på båten, viking grace, och jag kan säga att vi och tre andra bilar hade ett heeelt bilutrymme för oss själva! vi vandrade omkring på grace, lyssnade till fin livemusik, skrattade åt fulla medelålders finn-tanter, åt gott, shoppade parfym på tax free, fotade, och så var vi framme vid långnäs/åland runt ett på natten. då vi anlände till mariehamn och lägenheten blev det läggdags bums!


22- Lördag vandrade vi in till mariehamn och kollade läget. senare blev det glass-dags, mums! pinsamt nog minns jag inte riktit vad vi gjorde denna dag? återkommer med uppdatering senare..
 
Det är min gulliga kar på bilden här ovan ♥ 
23- Söndag och bilutflyktsdagen! hoppade i audin redan från förmiddagen och styrde mot eckerö och käringsudd! (?) på eckerö sägs det att saltkråkan blev filmat :) skoj! fint var det iallafall där och jag gillade de små fiskebodarna och allt annat också, hihih! jag yrade omkring med både filmkameran och D700. svärmor fotade lite gulliga bilder på mig och robban också :) senare på kvällen efter en liten tupplur for vi en sväng till lilla holmen, utkiksplatsen osv..

24- Måndag, denhär dagen blev det lite shopping om jag inte minns fel. kan hända att jag minns fel. men på kvällen gick jag och robb på strandpromenaden och så fick vi sällskap av en kramgosig katt :)

25- Tisdag. Jag och robb for iväg på förmiddagen och kom inte tillbaka förrän senare på eftermiddagen. spenderade någon timme på fotografiska museét i kastelholm. rekommenderar verkligen det till er andra fotointresserade där ute! stannade också vid uffe på berget och åt mat, gick upp i utkikstornet som var läskigt.. men fin utsikt! på kvällen har jag ingen aaning om vad vi gjorde? djurvik eller bara slappade?

26- Onsdag och cykeldagen! från morgonen hoppade vi på cyklarna alla tre och cyklade ut till Järsö. fika på ett mysigt café, efter det en 2,5 km naturstig, gåendes! saldot på cykelkilometrarna blev 25 km! jag kan säga att det kändes nog i benen de sista två kilometrarna. men, jag tror jag hade kunnat cykla säkert 10-20 km till för energin var verkligen inte slut. lilla holmen och kaninungar besöktes på kvällen, jag och robb körde runt i mariehamn och först efter det kunde jag slappna av!

27- Torsdag och sista dagen! äventyrsgolf stod på shemat för denna dag. hade aldrig spelat minigolf förrut så med tanke på det gick det hejlt okej för mig. kul var det också! senare packade vi våra väskor och sov någon timme..

28- Fredag och hemfärd! halv fyra på morgonen körde vi på båten i långnäs och konstaterade att inget, förutom baren hade upp mitt i natten. så vi lade oss på golvet och sov någon timme. halv sju åt vi frukost och handlade lite på tax free. backade ut ur båten i åbo och där körde vi runt och såg oss omkring. sovpaus, ett besök till åbo slott hann vi också med. även från ikea kom vi några euro fattigare. hem via lägenheten i vasa och till slut hem till monäs! sen får vi ju inte glömma all god mat vi ätit under resan (förutom i närpes) och allt fint sällskap :) tack!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Härliga bilder :)

2013-07-11 @ 23:28:39 / URL: http://www.saralene.blogg.se
Postat av: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Tack så mycket! :))

2013-07-11 @ 23:44:15 / URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

Superduper fina bilder!! :)

Svar: Tack :)
Linda Sjölund-Åström

2013-07-14 @ 23:41:16 / URL: http://fames.se/saragunmarie/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: