Ryggbesvär och träningsprogram / ny familjemedlem..

 
Skönt att börja dagen med massage!
Hej på er! helgen är nu över och det är måndag igen. jag har ledigt fram till första juli så jag ska bara passa på och ta det lungt. idag började jag min dag med att åka till massören och mjuka upp min sjuka rygg och min sjuka nacke lite. troligtvis har jag "låsningar" nere i ländryggen också, vilket jag hoppas fixar sig på fredag då jag ska till naprapaten! jag har länge haft besvär med nedre delen av ryggen, och ibland riktigt river det till så jag varken kan sitta eller stå. har haft min kar att "trycka" igenom min rygg hela hösten och våren, och den har skönt knakat till varje gång, vilket då antagligen har varit kotorna som släppt eller något liknande, eftersom det har varit mycket lättare att leva efteråt?.. jag börjar bli väldigt trött på att nu som då ha sådan smärta så nu var det nog dags att ta tag i det! alldeles för sent, men bättre sent än aldrig tror jag. naprapaten får gärna vända och vrida mig så mycket hon vill, sålänge det släpper i ryggen..
 
För att ännu hjälpa ryggen lite på traven har jag gjort ett eget litet träningsprogram som jag kommer göra varje vardag för att stärka min rygg, men också ben, höft och rumpa, armar & axlar! detta ska jag försöka med nu, och dessutom länk två gånger i veckan! och nej, dethär ska absolut INTE bli någon träningsblogg, jag behövde bara informera er om min besvärliga rygg!
 
En ny familjemedlem blir det snart..
Som jag har väntat och längtat. jag är så lycklig och kan knappt vänta. har funderat, sökt och grubblat.. okej, en "ny" kamera kommer till familjen på torsdag! :) min D90 kommer förståss följa med mig överallt men nu blir det D700:an som sköter det mesta :) wohoo!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: