Bildbomb! LEVI 24-28.2 ♥

På söndagen sju på morgonen bar vi (jag och robb) oss av på vår sportlovsresa till Levi. vi stannade för att hälsa på djuren på Ranua zoo. det fanns uttrar, bävrar, lodjur, vargar, isbjörnar, brunbjörnar, älgar, renar, rådjur och mycket andra fina djur. tycker iallafall jag lyckades få rätt så bra bilder därifrån (speciellt på isbjörnarna).


Efter några timmar gåendes på zoo körde vi vidare mot Levi igen. inte en endaste ren syntes till på vägarna, vilket var konstigt tycker jag. de brukar ju alltid gå ivägen där bilarna ska köra. hursomhelst, vi kom fram till Levi halv sju på kvällen och vi checkade in, kollade in rummet, for och handla lite smått och gått och sen blev det läggdags.


måndagen började vi med smaskig hotellfrukost som bestod bl.a av ett stort smörgåsbord med olika pålägg, bacon/köttbullar/knackkorv, äggröra, youghurt och alla de tusen müsli sorterna. typisk hotellfrukost med andra ord och gott som bara den :) sen for vi och laddade in två dagars liftkort och sen direkt i backen. det var fint väder hela dagen och 6,5 timmar i backen fick duga första dagen.


Tisdagen börjades med frukost. förmiddagen var blåsig och vissa backar var stängda. vädret blev bättre till eftermiddagen och solen var framme den också. även 6,5 timme i backen denna dag. vi var så trötta efter slalomåkandet så vi sov någon timme. efter det blev det middag på hotellets restaurang, med trevliga servitörer och supergod mat! :) senare på kvällen var det stjärnklart och fullmåne, så då passade jag på att ta lite "nattbilder" och även lite norrsken lyckades jag få med :)

Onsdagen var det planerat att säga tack till backarna. så efter frukosten hoppade vi i bilen och körde 70 km norrut och kom till pallastunturi, och senare muonio. det var värsta busvädret. då vi kom tillbaks bestämde vi att ladda ännu 3 timmar på lifkorten och vips var vi i backen igen. solen blev så glad så den tittade fram också :) senare blev det lite solnedgångsfotografering, bada i badkar, tv-tittande och norrskensfotografering. en bra dag, och glada var vi att vi åkte ännu lite till fast det inte var med i planerna!


Före utcheckningen (torsdag) fick vi en sista gång mumsa på frukosten på hotellet. packade våra grejer och startade hemåt. stannade vid IKEA i haparanda och fyndade lite småsaker. även en festis hann jag köpa på en mataffär. festis måste nog vara det bästa med sverige? next stop verkkokauppa. hittade två bakskal till min telefjong. sen hämta pappa mig från kovjoki och jag somnade nästan bums i min säng.

Tack älskling för en kul sportlovsresa ♥ älskar dej!

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

He låter jo som att ni har hadd e riktigt bra! :)

2013-03-03 @ 09:13:24 / URL: http://saragunmarie.blogspot.fi/
Postat av: Sara

Härliga bilder :)

2013-03-04 @ 15:37:17 / URL: http://www.saralene.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: