Pyssel och stöld

Hade inte alls velat stiga upp imorse när klockan ringde halv åtta, men i hoppet om att dagens lektion skulle vara nödvändig åkte jag till skolan. vi hade föreläsning från 8:30-9:00, och det var bara så fruktansvärt onödigt att åka till skolan för det! då jag kom hem väckte jag robb och så åt vi frukost tillsammans :) då han for så ordnade jag upp i garderoben och i mina smycken. sen åkte jag iväg till loppis för att ordna upp mitt bord (förstår inte hur ett bord kan bli sådär råddigt på en dag...) och konstaterade efter att ha kollat vid kassan hur mycket jag sålt för, att folk har stulit från mitt bord. suck! låt oss hoppas att det inte sker fler stölder. har ni blivit bestulna vid era loppisbord någon gång? synd att man inte kan göra något åt det heller, eftersom man ju ansvarar för sina saker.. borde man larmsätta ALLA saker för att undvika tjuvar eller? tipsa mig gärna :)
 
Efteråt for jag iallafall in till stan på lite ärenden, och sen jag kom hem har jag pysslat. ska laga mat snart, och sen sticka iväg till en klasskompis på en snabbvisit :) flera från klassen kommer dit troligtvis, så det ska bli kul. sen blir det tv-tittande resten av kvällen. imorgon är jag ledig, och då kommer jag ha massor på gång! :) hejdå

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske sakerna finns på andra bord på loppiset? Brukar kunna vara så att man hittar sina egna saker på andras bord. Så ett tips är att gå runt och titta. Har hänt så för mig flera gånger.

Svar: Tack för tipset. det ska jag göra :)
Linda Sjölund-Åström

2013-11-19 @ 17:56:05
Postat av: Caroline

Det händer varje gång att något försvinner på loppis. Skriver alltid upp vad jag säljer och kryssar av vad som är borta och stämmer av summan sen mot den jag får ut. Saknar alltid ungefär en 1/5 av summan.

2013-11-20 @ 12:51:00

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: