Dags att ta farväl av hösten!

De flesta av alla färgglada löv har fallit ner till marken nu, och det är mer på minus än på plus på termometern. mitt hår har blivit mörlbrunt istället för det gamla guldbrunröda och jag trivs mer än bra fastän jag var lite ovan till en början :) någon bild på det nya har jag inte ännu tyvärr. till vintern är det dags att ändra med hårfärg, tycker jag :) det är färdig-njutit av alla höstfärger för i år :) nu är det dags att ta farväl av hösten och temyset i soffan..


.. för nu väntar det kylig vinter, frost i träden och glöggmys i soffan :) mycket bättre så om ni frågar mig! idag kom första snön, och snöstorm har lovats till imorgon. kan det bli bättre? :D för mig får det gärna komma tre meter med det samma och då är det jag som är först ute för snögubbe- tillverkning ;) då jag vaknar imorgon vill jag se stora vita flingor dala ner utanför mitt fönster :) vinterjackan åker fram, jag är redo för vintern, och likaså min bil! wohooo för SNÖ ♥


Idag har jag varit till kokkola tillsammans med familjen. höstlovs-shopping stod på shemat, och vi kom hem med alltmöjligt! jag blev kär i en vintermössa och kunde inte bestämma färg, så det fick bli två av samma, en vit och beige. äntligen hittade jag en väska att ha i skolan också där min mapp ryms och massor med annat! en mycket praktisk bordslampa från clas ohlson kom också med mig hem. den vita stjärnan hör till, och den vita "kåpan" fick man med vid kassan. dessutom blev det en röd stjärna som både går att hänga i fönstret och som passar till bordslampe-saken :) nöjd! blått duschdraperi med vita stjärnor blir också nytt till lägenheten :) till allra sist handlade vi mat, och sedan åkte vi hem igen. trötta, och med sjuka fötter..

 
Nu väntar tentskrivning resten av kvällen för mig. först ska jag bara värma en kopp te, och.. sånt. hoppas alla haft en bra dag, det har jag :) vi hörs imorgon, ha det fint ! ni kan ju skriva vad NI sysslat med under höstlovet också !? :)

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

SV: Okej, tack ;)

2013-10-18 @ 12:30:55 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag vill inte ha snö än! Och än så länge har vi sluppit, här på andra sidan Kvarken lite norr om Umeå. Men det är väl bara en tidsfråga... Har inget emot vinter och snö, men oktobersnön slipper jag gärna, det är för tidigt...

Fina bilder!

2013-10-20 @ 12:32:12 / URL: http://annikaprotempera.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fin väska :) Varifrån?

Svar: Den är från Gina tricot :)
Linda Sjölund-Åström

2013-10-25 @ 11:11:40

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: