Kuusamo- lördagen och söndagen!

Nu tänkte jag faktiskt ta och berätta om både lördagen och söndagen i kuusamo i detta inlägg. så, på lördagen sov vi vääldigt länge, (vi gick ju pieni karhunkierros mitt i natten minns ni?) så vi grillade och hoppade i bilen först på eftermiddagen. vi sökte med ljus och lykta efter något bra fiskeställe, men hittade inte riktigt något. vi var några hundra meter från ryska gränsen där ett tag också. vägarna där vi körde var dåliga grusvägar med massor av gropar och hoppor, vilket slutade med illamående för min del. jag avslutade dagen klockan 10 och gick till sängs medan grabbarna tittade på film och drack öl i stugan :) hade jag inte mått så illa hade jag troligtvis varit uppe med de andra.




Söndag. hemfärdsdagen. vi packade ihop och packade bilen proppfull igen och städade stugan. hoppade i bilen och for iväg till en parkering och lämnade bilen var oulanka canyon- day trip börjar. efter fredagsnatten hade vi egentligen beslutat att vi inte skulle gå mer under resan, men på någon lustig höger eller vänster gick vi dessa 6 kilometer som oulanka canyon- day trip var! fint var det, men lite för varmt för att vandra! 





Svårt att få en rättvis bild på hur mäktigt det var att stå och titta ner över detta landskap! men jag lovar er, det var mäktigt! knappast lika mäktigt som grand canyon, men ändå :) kunde inte bestämma mig om bilden skulle vara i färg eller svartvit, så det fick bli båda! gillar nog den svartvita mera tror jag :)


 
Efter detta började vi söka oss hemåt. några pauser, bland annat i kalajoki, behövdes också. jag var hemma i monäs halv 1 och var mycket nöjd över att ha kvällsskifte dagen efter! nöjd över resan var iallafall jag, med lite sjuka vader från allt vandrande, men glad i kroppen! :) Nu är kuusamo-reseberättelsen över, men såhär enkelt slipper ni mig inte, för nu ska jag ut och resa igen före skolan börjar. vart tror ni att jag är påväg? ;)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: