Om lite alltmöjligt!

Jo. jag är hemma från kuusamo igen, jag har bara inte haft tid att sätta mig ner vid datorn och uppdatera bloggen. vi kom hem i söndags runt 12 på natten. det har varit en riktigt bra resa, men mer om den berättar jag vid ett senare tillfälle när alla bilder är redigerade, så att kuusamoinlägget också får bilder i sig :) någon gång under helgen borde jag hinna! 
 
Veckan som gått då. jag har jobbat, plockat 10 liter hallon och min lillasyster 10 liter, vilket sammanlagt blir 20 liter om jag inte är helt ute och yrar. blåbär ca 5 liter blev det också. mycket finns kvar att plocka! idag när jag kom hem från jobbet for jag iväg till rävskatan för att simma och sola, jag hann doppa mig och ligga ner en 25 minuter före himlen blev svart och solen for i moln och åskan kom. då var det bara att söka sig hemåt igen och dra ur stöpslarna. ikväll har vi städat huset. 
 
Hur har piff och puff det i monäs över sommaren då? jo det kan jag berätta. puff gillar mest att hålla sig runt huset och att klättra i träd, ligga och sova inne på bänken och rulla sig i kattmynta :) Piff är min lilla jägarinna. hon fångar fåglar och möss, vilket hon gärna får göra, men hon skulle inte behöva vara borta så länge. tidigare i sommar var hon borta lite mer än ett dygn, men nu har hon snart varit borta i 4 dagar :( jag har gått och sökt, lockat.. men än har hon inte synts till.. tankarna börjar ju såklart gå, har något hänt våran piff? jag hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer in ikväll, för dethär är väldigt jobbigt! ständig oro över min lilla bebis. ska ännu ut och locka ikväll, och imorgon blir det en cykeltur om hon inte syns till än. usch! ja, jag tog det tråkigaste till sist ikväll, det blev så nu. godnatt!

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Usch, he e så hemskt tå kattan försvinner :( Allra oftast komber di jo hejm igen, men såläng di e bort e man jo så himla oroli. Men visst hadd on komi hejm nu igen? Mår on bra? :)

Svar: He e it alls na roulit it. Hon e nou hejm no, kom hejm sama kväld ja skriva hede inläggi :) hon mår bra å pjasar se :)
Linda Sjölund-Åström

2014-08-09 @ 19:21:50 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: