Önskeinlägg #2 - 10 saker ni inte visste om mig



1. Jag har en k r å k - kompis här i vasa! japp, en kråka som i en fågel- kråka. han sitter varje dag högst uppe i ett gammalt lärkträd som är utan topp. kråkan har en speciell gren som har tillbringar sin tid på, på det viset vet jag att det är just min kråkkompis. robb brukar också säga till när min kråkkompis är i farten..
 
2. Jag har aldrig i mitt liv köpt något på ett loppis! (suvikirppis inredninspryl-sida räknas inte som loppis)
 
3. Jag gillar inte kryddgurka/saltgurka, oliver, tomat, uncle bens sås, leverpastej eller aladob!
 
4. Jag kan inte gå och lägga mig före jag känner att jag gjort allt jag måste för dagen. om jag redan gått och lagt migi sängen  m å s t e  jag upp igen om jag märker att jag glömt att lägga ex. penalen i väskan för nästa dag. stiger jag inte upp och lägger penalen i väskan får jag ett sånt tryck i magen. dessutom glömmer jag penalen nästa morgon om jag inte lägger den med detsamma i väskan. (penal var nu bara ett av hundra exempel)
 
5. Jag gillar det mesta i musikväg men INTE heavymetal och punk och sånt. rap är jag heller inte så förtjust i!
 
6. Jag är en sån som ska ha var sak på sin plats. är det inte i ordning här hemma blir jag galen och kan inte slappna av före jag ordnat upp. därför är nog det mesta så gott som i ordning hemma hos oss hela tiden också eftersom robb inte heller vill ha romsigt runt sig. ett exempel när det gäller mig är att om man använt filtar måste de alltid vikas ihop fint igen före man går och lägger sig. kalla mig knäpp, men jag är nog inte den enda som är så.
 
7. Jag och robb börjar ha som tradition att åka norrut mot lappland över sportloven. inkommande sportlov blir det troligtvis ruka för omväxlings skull (vi har varit till levi de senaste åren..) jag längtar redan!!
 
8. Jag kan inte göra skoluppgifter om det är mycket ljud runt omkring. tex. så kan jag inte lyssna på musik samtidigt.
 
9. Jag har väldigt få bästa vänner. jag har några få jag kan lite på helt. tyvärr har jag behövt göra mig av med såna som jag trott varit mina vänner men i slutändan visat sig vara mina fiender. att stanna med sånt ska man nämligen inte göra. det är sånt man måste göra för att se till att man själv mår bra.
 
10. Då jag har tid över sitter jag och läser och kommenterar hundratals bloggar, speciellt alla finlandssvenska bloggar! först och främst för att ge några fina ord, för det behöver vi alla, men också för att visa att man själv finns.
 
 


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: