Pysseltipset: gör söta jultomtar av trä ♥




Här ser ni ett av helgens pysselprojekt: jultomtar av trä/vedklabbar! visst är dom fina? det tycker åtminstone jag! de står nu vid findörren hemma i monäs som juldekoration utomhus. längst under följer en liten beskrivning om hur jag/vi gjort och vad som behövs till att göra dessa tomtar... så, nu går alla ut och gör ett par tomtar!






Du behöver:
Vedträ i tre olika storlekar och tjocklekar
Motorsåg/såg/någon form av såg!
Målarfärg: Röd, Svart och Vitt, pensel
Träkloss, limpistol, rött band
 
Såhär gjorde jag:
Sökte fram tre vedklabbar i olika storlek och tjocklek och hade pappa att göra bottnen rak och "huvudet" snett.
Slipade "huvudet" på slipmaskin för att få en slätare yta att måla på.
Placerade tejp där den röda och vita färgen skulle målas för att få en jämn linje.
Tomteluvan: målade med röd färg (man kan också använda rött tyg om man vill)
Tomtens skägg: målade med vit färg (psst.. måla lite utanför själva "formen")
Målade sedan till ögon och limmade fast en träkloss som näsa.
Avslutningsvis band jag ett rött band runt alla tomtarna.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: