Tillbakablick på året 2014!

Året 2 0 1 4 har bjudit på både roligheter och tråkigheter för min del. så gott som hela året har varit ångestfyllt, oroligt, ledsamt, stressigt och mycket har kännts hopplöst och långt borta... sånt har jag helt enkelt hållt utanför bloggen, för när man redan är lite ledsen vill man inte läsa om sånt heller! året har varit lite ett sånt år då det först uppstår en dålig sak, och sedan liksom bara fylls det på med mer och mer (allt från att förlora vänner, någon som står en nära blir sjuk, någon dör osv...). Jag har kanske på utsidan hållt en väldigt glad min, medans det inombords varit något helt annat. det betyder ju förstås inte att jag inte har varit sprudlande glad detta år, för det har jag nog också! det har funnit väldigt många glada stunder att ta med sig från året 2014! så.. summan av detta blir alltså att året 2014 varit både bra och dåligt!


I Januari var det att passa på att njuta av vintern och snön, för januari var nämligen den enda månaden som verkligen kändes vintrig. sen smälte snön bort och så hux flux blev det vår..



I Februari blev mitt gose- barn 2 år. På sportlovet var vi hela familjen till LEVI! februari var en väldigt tung månad.


I Mars firades många födelsedagar, min svärfar, robb och pappa var några av alla som blev ett år äldre! 


I April var det pampas nationaldag. Vincent besökte oss i Vasa för första gången och då lekte vi i lekparken några kvarter från oss. Jag fick mig en ny bil ♥ lillasyster fick min honda, så då blev jag ägare till den bil jag kör med idag, min audi a4! tuff brud i lyxåk! och i april började vårkänslorna komma fram :)



I Maj fixade jag på balkongen, fiskesässongen inleddes med nytt kastspö, grillsässongen inleddes, och jag blev 23 år gammal den 30:e maj! då blev det också sommarlov och sommaren spenderades norrut i monäs! till tuuri hann vi också vara!



I Juni började vi spendera lite tid vid villan också, grilla, bada balja och ha det bra! Jag sommarjobbade på Hagalund, där jag trivdes jättebra! bästa sommarjobbet någonsin! jag åt mjukglass och klippte sidecut igen.



I Juli firade jag och robb vår 8 års dag ♥ det blev några båtutflykter, sena kvällar då man hade ledigt och i slutet av juli var det monäsrodden! sommaren var varm och härlig, den som säger något annat har fel :)



I Augusti var jag till kuusamo med robb och tre andra gubbar. det var riktigt roligt! samma dag vi for så dog min moffa. jag jobbade klar för sommaren på Hagalund och några dagar före skolan skulle börja igen for jag och robb till Åland! där hade vi det bra som alltid :) vi kom hem en måndag och skolan började på tisdagen..



I September hade vi villafest för våra vänner. jag och robb plockade 10 liter lingon. och höstvädret var härligt!


I Oktober kom jag in i en pysselbubbla, som jag nog aldrig kommer komma ur :) Jag och Sara shoppade i Vasa och påtal om Sara så var hennes gravidnyhet en av alla bra saker som hänt detta år! 


I November var det bloggjulfest och det var superroligt! Jag vann ett fint pris och det var precis som om de visste hur mitt år varit utanför bloggen när jag fick mitt pris! Ja, i november skaffade jag ett objektiv (det kunde va i oktober också) och det har jag varit väldigt nöjd med! I November började man se ljuset i tunneln igen...


I December var jag och Jennifer till Ikea Haparanda på självständighetsdagen. Det kom mycket snö i december och den står ännu kvar! ljus har jag använt som en besatt och kommer fortsätta då vi far tillbaks till vasa. det är ju så mysigt med ljus! före jul klippte jag av halva mitt hår och det trivs jag bra med :) julen är över och nu inväntar vi det nya året  2 0 1 5 ! Nu börjar allt vara i ordning inom mig. oro behövs inte längre, ledsamt har gått över till glädje, stressen.. ja, den hoppas jag att jag får klara mig utan under vårterminen.. det är inget som känns hopplöst just nu. allt som varit jobbigt detta år är över. ångesten, den kommer och går! slutet gott allting gott?

 
 

Och så en kort lista som alla gör nu inför det nya året!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Varit på en familjemedlems begravning, fastnat med foten i skogen då vi var i Levi, jobbat inom vården m.m. 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
14.8  

Vilka länder besökte du? 
Åland och Sverige 

Bästa köpet? 
Resor, saker åt andra, bilsaker ?

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Robb har gjort mig glad alla dagar, Lättnaden som varit nu i 1,5 månad, Åland m.m.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? 
Lugn och ro? inga tråkigheter!

Vad önskar du att du gjort mer? 
Motionerat.. eller ätit mindre sötsaker

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Suttit framför datorn..

Favoritprogram på TV? 
Idol, Svenska Hollywoodfruar, Inte Okej, Det svenska äventyret..

Största musikaliska upptäckten? 
Vet ej?

Vad var din största framgång på jobbet 2014? 
Jag har för första gången satt min fot i vårdens värld och kommer aldrig föra mina fötter tillbaks till köket igen! att jobba inom vården är det bästa jag gjort. dock skulle ju lönen gärna få vara lite bättre för allt man gör!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Året 2013 var jag lost. Med tanke på dethar jag nog varit gladare iår fast det varit ganska jobbigt!

Vad spenderade du mest pengar på? 
Bilen och inredning!

Något du önskade dig och fick? 
Vad ska jag dra till mig? Ännu en pyssellåda, det fick jag ;)

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Jag bjöd på tårta och smörgåstårta och så var jag och robb och fiskade. blev sur när mina småsyskon for till stan istället för att vara med mig.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Bort med alla tråkigheter!

Vad fick dig att må bra? 
Robb! 

Mest stolt över? 
Mitt jobb som vårdbiträde på Hagalund! och mina skolarbeten kanske?

Högsta önskan just nu? 
Att året 2015 inte innehåller några tråkigheter! En liten krabat står också högt upp på min önskelista ♥

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Ta hand om och tänka mer på mig själv. Inte stressa så mycket, motionera mer (onödigt att skriva, för jag kommer knappast göra det ändå!!), Klara läkemedelsräkningstenten?..

 




GOTT NYTT ÅR
ALLA BLOGGLÄSARE! tack för alla kommentarer under året 2014. hoppas ni som läser min blogg fortsätter med det och kommer med peppande och roliga kommentarer nu som då! 


Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Hoppas ditt 2015 blir bättre <3

Svar: He hoppas jag å! :) <3
Linda Sjölund-Åström

2014-12-31 @ 12:33:28 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: