Mitt sportlov!

Mitt sportlov började förra veckans torsdag. var hemma i monäs med familjen, och robb kom till oss på lördag. vi packade väskorna inför leviresan och gjorde inte mer än som behövdes, skönt! det blev måndagmorgon (dag 1) och så for vi alla iväg mot levi. efter ca 8 timmars körande var vi äntligen framme vid hotellet, hullu poro, där vi hämtade rumsnycklarna och plockade in alla saker. vi utforskade området och stack iväg och handlade lite smått och gott. vi var alla trötta efter att ha suttit i bilen, så det blev läggdags rätt så fort.

Tisdag, dag 2. vi steg upp och åt god hotellfrukost, bytte om och for efter liftkort. vi åkte hela dagen, eller 5 timmar. trötta i benen och fötterna vilade vi en stund i vårt rum och åt sedan kvällsmat på hotellets restaurang. här är lite bilder från dagen:




Onsdag, dag 3. började morgonen med hotellfrukost, bytte kläder och stack sedan iväg till backen. det var en dimmig och snögig dag, men roligt var det ändå! mitt på dagen pausade vi en stund för att se på när de hade "snöskoter-show", gjorde olika tricks osv.. småsyskonen avrundade så småningom medans jag och robb fortsatte åka i backarna, och jag fastnade i skogen. haha! på kvällen åt vi återigen buffé vid hotellet och sedan var jag och robb ut på en promenad före läggdags.

 

Torsdag, dag 4, sista dagen, hemfärdsdagen. var en sväng via IKEA och ICA maxi i sverige före vi fortsatte hemåt. det var skönt med en liten resa till levi, kul att åka i backarna, men det var nog helt okej att komma hem igen också. somnade nästan bums när vi kom hem. bilderna är fotade med min lilla Nikon coolpix kamera, så därför är kvalitén kanske inte den bästa. har faktist inte fotat en endaste bild med systemkameran under resan, det har inte funnits tid. hoppas allihopa haft ett bra sportlov, vad ni nu än har gjort :) 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

E sir ut som att ni ha havi en jättebra minisemester. :D Å vilka häftiga landskap!

2014-03-01 @ 09:05:22 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Saragunmarie

Superfina bilder! :) Ja önskar att jag o sku kuna ränn slalom ordentligt..

Svar: tack! :) jo, he va synd at do it kona he, kanski e gar en annan gång :)
Linda Sjölund-Åström

2014-03-02 @ 18:43:42 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: