Piff & Puff


Så små piff och puff var här, vi hade just fått dom här, november 2011 :) här rymdes de ännu båda två tillsammans i "hängmattan" som på bilderna, det gör de inte idag, inte ens nära ;) nu har vi haft dom lite mer än två år, och jag är så glad att vi fick just dom, våra små bebisar ♥ Först trodde vi att dom var två små killar, men sedan visade det sig, när vi var hos veterinären och skulle kastrera dom, att det blev två steriliseringar, och att det var två tjejer istället, haha! Piff är alltså hon som är mindre lurvig, och puff är hon som är mer lurvig :)

Puff är bossen, hon vinner alltid då de har sina stirrtävlingar och sina små fajter :) hon låter också alltid piff se att kusten är klar före hon själv kommer fram och hälsar på folk tex. puff kan inte mjaua, utan väser istället på ett väldigt sött sätt, och ibland kommer det små söta pip ur henne också. ni måste få höra det nångång! det är första katten vi har som inte kan säga mjau! piff däremot piper och vrålar som om hon skulle ha betalt, så hon sköter ljuden för båda två ;) Utomhuslivet upptäckte de utan koppel på sin första vår, och jag var alldeles bedrövad av att de hade upptäckt livet utanför fönstret till först, men det har verkligen gått jättebra, vilket jag är mycket glad för. de är riktiga jägarinnor också och kommer in med fåglar och möss och lägger dessa byten i sina matkoppar, för det är ju där man ska äta, daahh! haha! de är alltså ute på helgerna här i monäs, och inne i veckorna är de ilägenheten med oss :) de trivs lika bra inne som ute, och att köra bil är också ganska skoj tycker de :) De är världens mysigaste, och gillar att gosa i famnen :) 
 
Om det finns något ni vill veta om Piff och Puff så är det bara att fråga :) jag saknar dom jättemycket nu när de är i Vasa med husse, men på fredag får jag gosa med dom igen ♥ jag älskar er så mycket mina två små luriviga vänner ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka gulliga och härliga bilder! :) Kattungar är verkligen för söta :)

Svar: tack! ja visst :)
Linda Sjölund-Åström

2014-01-09 @ 12:38:10 / URL: http://sarabacksbacka.blogg.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Di sir ju bara för söt ut! :D Å vilken tur att di trivs bra i lägenheitin å. :)

Svar: Ja visst jö di :D ja, he e så skönt att allt ha gaji så bra me dem :)
Linda Sjölund-Åström

2014-01-09 @ 15:40:05 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: