Det viktigaste till sist!

Jag har varje dag börjat skriva ett inlägg nu men sedan insett att nää, orkar inte idag. troligtvis kommer det kännas så nu också.. jag skriver ju bloggen till största del åt mig själv så jag kan skratta åt mina funderingar i framtiden, men hej, lite kul vore det ju nog med lite kommentarer också. jag vet att jag är tråkig och inte uppdaterar 100 gånger om dagen, men jag menar.. jag har ställt frågan tusen gånger: vad vill ni se här, läsa om osv? kan det faktiskt var så svårt att svara på den frågan? så hmm, jag tycker nästan jag får vara lite tråkig jag då också. men nu tänkte jag hursomhelst uppdatera lite vad jag pysslat med de senastre dagarna.. om vi börjar med tisdagkväll:
 
Vi hade en jättebra klassträff, eller vad man ska kalla det? Iallafall. världens bästa socionomklass ♥ vi umgicks, åt gott, skrattade, funderade över allt och senare for vi till ollis och dansade en stund och vid halv två var jag hemma igen. igår hade jag sovmorgon och sedan skola från halv ett till halv tre. när jag kom hem var det vrålkalas, ingen mindre än självaste piff höll i trådarna. hon står och vrålar vid ytterdörren, i köket, i garderoben, sovrummet och varje lilla kvadratmeter av denna lägenhet. orsaken är att husse inte är här. det har varit såhär nu varje gång han fått sommarlov och börjat jobba. husse är piffs favorit och matte är puffs favorit, har vi konstaterat. jag höll på att bli galen av allt vrål och behövde snabbt komma på en lösning.. och lösningen var att ha husse på högtalare i telefon = piff blir tyst och somnar på sitt sovställe :) idag hade jag också sovmorgon och hann tvätta en maskin med kläder på morgonen, göra en god tonfisksallad till lunch, läsa på tent. efter skolan städade jag lägenheten, gjorde marräng och läste på tent. nu ska jag bara ta det lungt resten av kvällen och titta på tv. imorgon är det fredag och då kommer robb hit ♥

 
Och nu till det viktigaste jag ville ta upp:

Svenska Yle har startat en kampanj angående mobbning! och jag tänkte också göra som alla andra och visa att jag bryr mig. jag har varken mobbat eller blivit mobbad (folk har väl sagt något fult ord, men inget som jag tagit åt mig), men mobbning är hursom helst hemskt och borde inte förekomma alls. Det har lagts upp massor med berättelser om mobbning som folk varit med om och jag måste säga att det verkligen inte är kul att läsa. som socionomstuderande är detta något som man självklart bryr sig om. mobbning är fel! var ligger felet? varför mobbar man och gör så andra mår dåligt? jag hoppas många mobbare vaknar till nu med hjälp av denna kampanj och faktiskt ser till att sluta och inser vad de ställer till med! vi måste se till att fixa mobbningen och ta det på allvar! jag tar det på allvar, gör du?


Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Härligt att ni hade en så lyckad klassträff. :D

Och #TaDetPåAllvar är verkligen en superviktig kampanj, samtidigt som det är så otroligt hemskt att läsa allas historier... Huuu. Men fint att du också tog upp det här med mobbning. Viktigt viktigt. :)

Svar: Ja vi hade en väldigt lyckad klassträff :)
Verkligen, hoppas det händer något nu också så mobbningen börjar försvinna helt. jag tror ingen kommer sakna den iallafall. tänk att inte ens vissa lärare bryr sig, och bara låter mobbningen fortsätta? var ligger felet, kan man ju fråga sig! man borde ha besök till högstadier och skolor överlag av människor som skulle berätta sina mobbningsberättelser. jag tror det skulle vara något.
Linda Sjölund-Åström

2014-05-16 @ 00:02:34 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Saragunmarie

Åh va gullat tå Piff ropar efter Robb :')

Den här kampanjen e verkligen superviktig!

Svar: Hehe, ja he väl nou ganska gullit.. men int tå on star å vrålar stup i kvartin :P som tur komber husse hiid idaa, så tå ska väl piff kona hald se lugn :)
Ja, verkligen jätteviktig kampanj! hoppas mobbare får se en tankeställare, å faktist insir va di halder på med.
Linda Sjölund-Åström

2014-05-16 @ 07:14:39 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: