Inlägget som alla väntat på :)

Helginlägget! klart alla har längtat ihjäl sig efter detta inlägg, säg inget annat. före jag skriver om helgen tänkte jag skriva om denna dag. idag for robb till kovjoki och därmed blev vi särbos över sommaren. detta är sista sommaren vi är särbos nu. när robb for grät jag som en liten flicka och ikväll tröstäter jag glass. typ. och sedan robb for har jag tvättat hundra maskiner med tvätt (och vår tvättmaskin har plötsligt börjat hoppa ut på golvet, varför???), diskat, varit och ordnat upp mitt loppisbord, beställt klippnings- och färgningstid, fixat bilder och NU ska jag snart göra klart ett skolarbete och kanske börja med nästa efteråt. sedan ska jag duscha och se på tv.

Nu börjar det. helginlägget. vi har hunnit med massor. i torsdags var det ju första maj och på eftermiddagen for vi till monäs. egentligen gjorde vi inget mer märkvärdigt, men utemöblemanget blev städat och likaså uteplatsen. på fredagen började det hända grejer. bakom vårt uthus har det ganska länge varit oreda, inte mycket egentligen, men så mycket att jag hunnit börja irritera mig på det. såå, jag och robb städade upp och pysslade och fixade där hela dagen, tills vi fick nog och började grilla grillspett på grillen i uteplatsen :) trots den svala vinden åt hela familjen där ute också, vilket var riktigt mysigt.. och gott!



När vi var mätta i våra magar och hade druckit kaffe eller vad vi nu gjorde, hoppade jag och robb i bilen och for till lillön för att starta fiskesäsongen. fångsten blev dock noll fiskar, men en glad man som fick kasta utan att damen frågade när han skulle vara klar. jag hade nämligen med mig min bäste vän, D700, och tillsammans gick vi runt vid lillön och fångade det spegellugna vattnet, den fina himmlen och någon typ av kryp som stod och fiskade med kastspö ^^ när vi tyckte att vi var klara for vi hem igen och direkt i bastun. efter det sviker minnet.. men.. någonstans mellan maten och fisket hann vi också med ett besök till kovjoki.



På lördagen fortsatte vi att städa runtomkring där hemma på gården i monäs. det gjorde vi hela dagen. efter kvällsmaten for vi till storsand och gick över till lotan. robb fiskade och jag strosade runt med kameran, plockade stenar, drack saft och njöt av att sitta där och titta ut över havet :) vi var där i flera timmar, tills robb fick nog och vi traskade över till fastlandet igen. 



På söndagen när jag vaknade och tittade ut genom fönstret snöade det !!! i maj ??? tanken för söndagen var att tvätta bilarna, men det blev inte av eftersom det inte hade varit någon vits. på eftermiddagen for vi till vasa igen och till kvällsmat blev det våfflor! gott! igår efter skolan for jag till nykarleby och jobbade i tre timmar. på kvällen var vi och veckohandlade och efter det var vi placerade i soffan resten av kvällen.. och det var det! NU - skolarbete på gång

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: