Bloggjulfest 2014 ♥



Nu mina vänner är det även dags för mig att berätta min sida av bloggjulfesten, som gick av stapel på fredag kväll med start klocka 18 vid Juthbacka herrgård i Nykarleby. ett perfekt ställe för fin-fester om ni frågar mig! Maria, Janina, Carola, Annika & Josefina var de fem duktiga tjejerna som planerat och donat så att denna härliga kväll kunde gå i uppfyllelse.. så jag vill börja med att ge ett stort tack till er för ert engagemang! Så vi var, på ett ungefär, 50 bloggare som deltog i julfesten och hade en mycket trevlig kväll tillsammans med fotografering, mingel, julmiddag, musik, goodiebags och så mycket mer...




Jag åkte till julfesten tillsammans med min bästaste Sara, och på plats blev det först fotografering med bildbolaget Du&Vi som förevigade alla deltagare på bild (bilder från det kommer i ett annat inlägg) följt av ett villt hälsande på alla bekanta i herrgården tillsammans med en välkomstdrink i form av glögg. vackert! inne i den fina festsalen var det då bordsplacering och när man väl hade hittat sin plats blev det mingel i väntan på att alla anmälda var på plats. vid sin plats låg också en fråga, som var meningen att ställa till sin bordsgranne mittemot och sedan blogga om detta. (även detta kommer i ett annat inlägg...) här ovan ser ni även hela programmet för kvällen....





Min vackra vän Maria stod och såg strålande ut i dörröppningen för att välkomna alla med ett leende ♥ 





I väntan på starten fotograferades det, och jag kan ganska säkert lova att det låg cirka 40 kameror på matborden. haha! efter en stund blev det välkomsttal och lite presentation om kvällens program. och vid det här laget var nog all väldigt vrålhungriga, åtminstone jag, så som nästa punkt i programmet stod: förrätt & varmrätt ♥


 

Julmiddagen ♥ som bestod av bland annat grönsallad, rosoll, italiensk pasta sallad, gravad lax, sill, ärtor, potatis, brunsås, skinka, morotslåda och ännu en låda. och limpa förstås! mums vad gott det var! efter en stund var det också efterrättsdags, men där måste jag nog säga att en liten besvikelse uppstod. efterrätten var nämligen inget annat än plommonkräm med grädde. jag hade nog förväntat mig lite lyxigare efterrätt, kanske lite olika sorters julgodis (knäck, ischoklad..) och kanske pepparkakor eller julstjärna, men icke. nå, ingen skada skedd.





På bloggjulfesten hade vi också en hedersgäst på plats, nämligen vackra Malena! hon höll ett vackert tal där hon bland annat nämnde att vi verkligen behöver bloggar som skriver om guldkanterna i vardagen, skriver om allt det där fina och utstrålar positivitet genom bloggen. för som Malena själv nämnde, händer det allt för mycket hemskheter i världen och därför behövs ingen negativitet i bloggvärlden. med allt hemskt som händer varje dag, blir man direkt lite gladare när man klickar sig in på en blogg som sprider glädje och tar fram alla de bra sakerna ur dagen, och inte de dåliga. jag håller helt klart med Malena, eftersom även jag i min egna blogg vill få med just dedär guldkanterna, men ändå inte bara skriva om enbart rosa fluff förstås. jag håller därför också med andra som anser att ens vardag också innehåller saker som är mindre roliga, och att det även kan vara bra att få dela med sig av sånt till andra.





Efter detta var det dags för något som kallades för "överraskningsprogrammet". jag måste ärligt säga att jag för ett ögonblick trodde att de hade hyrt in tomten som skulle komma in och ge en liten julhälsning, men så var det inte, synd, hehe. överraskningsprogrammet bestod nämligen av följande: 3 fina priser till 3 bloggare som satsat extra mycket på sin blogg den senaste tiden och förtjänar lite extra uppmärksamhet, hehe. och sedan hade vi också 3 estenomer på plats som hade som uppgift att utse 3 stycken bloggare, en med bästa frisyren, en med bästa sminket och en med bästa outfiten/klänningen. SÅ. i delen där 3 fina priser delades ut till tre bloggare... så var JAAAAAAG en av de lyckliga som fick ett fint pris ♥ jag med min lilla blogg, hur kommer det sig? jag blev hursomhelst jätteglad att jag var en av de tre som fick pris för att ha satsat extra mycket på sin blogg.. och ja, det tycker jag väl nog ändå att jag gjort faktist :) mitt pris var ett presentkort på hela 100 euro till kosmetolog Lina i jakobstad! precis vad jag behövde ♥


 


Här är en fin bild på mig och bästaste & finaste Sara ♥
Foto: Maria





Bild ett: vackraste Maria Frände och lilla jag. Bild två: jag, mimmi och malin! Bild tre: Maria var en av de lyckliga vinnarna av ett av de 10 boxarna som Malena delade ut under en utlottning ♥ Bild fyra: finaste Mimmi och jag! det var väldigt länge sen jag träffat mimmi, så det var hur kul som helst att hon också var på bloggjulfesten :) timmarna flög iväg och plötsligt blev det ett kort avslutningstal, ännu lite mingel och vid 22:30 ungefär for jag och Sara hemåt igen efter en väldigt lyckad bloggjulfest! men före vi for tog vi förstås varsin goodiebag ;)




Vad lyxigt det kändes med goodiebags ♥ 

 

Åh dessa underbara goodiebags. vad vore livet utan goodiebags, kan man ju fråga sig, eller nåt. goodiebagen från bloggjulfesten var min första goodiebag någonsin, om jag inte minns fel? vad fanns då i denna goodiebag? (och ja, sponsorerna till allt ser ni på bilden längst ner i collaget..) jo, hudkräm att använda för ex. läppar i kölden, massageolja, armband från blossom, rabatt hos HomeFun, rabatt hos friendsandburgers, rabatt hos alphageek, rabatt på parfyymi.fi, hårprodukt, godis och en mexx parfym ♥ LYX med goodiebag om ni frågar mig ;)
 
 
 
Tack tack & återigen tack! ♥
 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Helt fantastiskt fina och stämningsfulla bilder! Du är verkligen en bra fotograf Linda. ♥ Och stort grattis till presentkortet! Det var verkligen välförtjänt kan jag lova. :D

Jag håller förresten med dig om att efterrätten inte var så värst lyxig (men plommonkräm är ju gott i alla fall!). ;) Synd att vi arrangörer inte heller visste vad det var för efterrätt, annars hade vi kanske kunnat påverka litegrann. Hehe.

Svar: Nåmen TACK Maria :D <3 ja ska verkligen spendera presentkortet väl :)
Jo, men som sagt, ingen skada skedd :) för det var ju nog en bra efterrätt, för de som då gillar plommonkräm alltså :) de va ju helt enkelt huset som bestämde rätterna.. å jo, säkert hade ni kunnat påverka om ni vetat om menyn, men det blev såhär nu denna gång :) Strampen nästa år? ;)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-01 @ 09:34:30 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Maria

Jag är ganska avis på den goodiebagen :)

Svar: Det bör man nog vara också tror jag ;) det var en superduper goodiebag :)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-01 @ 10:40:25 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej! Jättefina bilder :)

Svar: Hej hej :) tack så jättemycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-01 @ 15:04:46 / URL: http://permillas.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Alltså vitsi va bra bilder :) å he va kul att träffas!

Svar: Tack tack Mimmi :D ja he va e verkligen! synd att e int blir så ofta ..
Linda Sjölund-Åström

2014-12-01 @ 17:13:16 / URL: http://www.mariaheikkila.blogspot.com
Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotografi

Underbara bilder!

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-02 @ 17:53:15 / URL: http://beattriicee.blogg.se
Postat av: Interior by Sofia

Vilka fina bilder du tog!! Och stort grattis till din vinst :)

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-02 @ 20:43:25 / URL: http://interiorbysofia.blogspot.fi

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: