Helgens pysselprojekt ♥

Här kommer söndagens pysselprojekt. hade googlat lite före och kom över en bild på en snögubbe och en jultomte gjorda av brälappar. det tog ca 3-4 timmar att göra båda. nu står de på varsin plats i lägenheten som juldekorationer :) mest nöjd är jag med snögubben, men tomten gör nog sig också bra. vill ni också göra liknande juldekorationer finns en liten beskrivning längst ner i inlägget :) här har ni snögubben, den får stå i hallen :



Snögubben gjorde sig bra uppefter spegeln i sovrummet.....


 

Gör din egen snögubbe:
• Sök efter en passande brälapp/plankbit.. i din pappas trävirkesförvaring. gärna någon bit med lite skavanker.
• Sök fram en pensel/skumgummibit och måla hela brälappen vit. låt torka!
• Ta fram svart färg och måla på ögon och mun. man kan också måla dit knapparna om man vill.. låt torka.
• Måla på en orangefärgad näsa (pga. att vi inte hade någon orange färg har inte jag gjort det)
• Sök fram passande tyg att använda till halsduk och mössa på snögubben.
• Sy en mössa. "detaljerna" på mössan får gärna vara av samma tyg som halsduken.
• Om du inte målat dit knapparna på snögubben är det nu dags att limma fast svarta knappar. (det gjorde jag)
 
 
Gör din egen jultomte:
• Sök efter en passande brälapp. den får gärna ha lite skavanker, då blir det mycket snyggare!
• Måla lite mer än halva brälappen röd. låt torka.
• Ta en skumgummibit för att dutta dit den vita färgen (längst ner & skägget!) låt torka.
• Ta fram svart färg och måla ett bälte på tomten. låt torka & limma sen fast en knapp mitt i bältet.
• Sök fram rött tyg att använda till tomteluva. sy så den passar på "huvudet"
• Vit boll på tomteluvan: jag gjorde en vit garnboll. minns ni dom man gjorde i lågstadiet?

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: