Bloggar jag tittar in på dagligen ♥

Nu känns det nog som det börjar bli dags för mig också att göra ett litet inlägg om bloggar jag kikar in på dagligen. många andra har också gjort liknande (och för de som inte har gjort detta tycker jag ni ska, för det är alltid roligt att se vilka bloggar andra har som sina favoriter osv).. jag har för mig att ingen har missat de bloggar jag har att bjuda på här under, och har ni missat någon är det väl så dags att kika in hos dessa nu! :) tack vare Finlandsvenska bloggare- gruppen på facebook hittar man dagligen nya spännande bloggar att titta in på. 



Tidstjuven bjuder på en hel hög med peppande inlägg, välformulerade texter om viktiga ting, vackra bilder varvat med lite vardag, inredning och recept på godsaker. Som skribenten Maria själv skrivit i sin bloggbeskrivning: "Tidstjuven handlar bland annat om fina saker, inredning, cupcakes, pyssel, vardagslycka och kladdkakor. Maria är ju faktist också en av grundarna till den fantastiska gruppen Finlandssvenska bloggare :)

Janinas är en av svenskfinlands bästa bloggar enligt mig och även coolaste mamman ever! Janina är 22 år och har tre barn, tre tjejer, Nicolina snart 6 år, Joline snart 3 år och minstingen Milou på snart 6 månader. Janina bloggar om vardagen med sina tre barn och sin fästman, hon delar med sig av mumsiga recept och förstås en hel hög med inspirerande ting!


Sara Holtkamp har ett eget företag som fotograf sedan något år tillbaks, och på hennes blogg kan man följa med hennes fotojobb, inspireras av alla otroligt fina bilder och läsa om vardagen.

Lindas Lantliga är en riktig inspirationskälla där man kan hitta massor med fina inredningstips & prylar, pysselinspiration i alla de former, vardagsinlägg och mycket mer.. Dessutom har hon ju ett mycket fint namn också måste jag väl säga ;)



• Saragunmarie delar på sin blogg med sig av vardagsinlägg, åsiktsinlägg, inredning och andra fina ting. Sara väntar också, tillsammans med sin fästman roy, sitt första barn och delar med sig av tankar kring graviditet och att bli förälder. förutom allt detta är ju Sara också en av mina bästa vänner ♥

Widners är en blogg av Michelle Kjellman, blivande stylist, går i samma skola som jag och på sin blogg delar hon med sig av vardagen, superdupersnygga outfits, tips om mode och skönhet, och även lite inredning och renoveringsprojekt eftersom hon och hennes fästman nyss skaffat radhuslägenhet. hon är ju faktist också en av grundarna till den rätt så nya österbottniska bloggportalen Autre.



Carola Ekman har nog en av de bästa bloggarna i svenskfinland tycker jag! ingen annan kan få med så mycket humor i ett inlägg som denna bloggerska. man får sig ett gott skratt varje gång man kikar in på hennes blogg, och det är väl lite det som är meningen skulle jag tro? förutom humor, bjuder Carro också på vardagslivet med en liten bebis (sötaste Lo på ca 5 månader) och även massor med inredning, åsikter och annat smått och gott! 

Lundagård är en blogg där man hittar massor med fina inrednings- och pysseltips i gammal stil, precis som jag vill ha det. jag har nyligen börjar titta in på denna blogg, så jag tar till bloggbeskrivningen från bloggen som lite hjälp: "I Österbotten, Finland, finns Lundagård som är namnet på vårt timrade hus från 1860, det är också namnet på vårt företag. Här kan ni bland annat följa med i våra bygg- och inredningsintressen, samt vad som händer i familjen och i vår butik"

 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilket härligt inlägg Linda! :D Tack för att jag också fick vara med på listan. Jag läser också alla dessa bloggar som du har tipsat om (byter ut min egen mot din förstås!) och kan bara hålla med dig om att de är riktigt fina och läsvärda allihop. ♥

2014-10-26 @ 12:50:26 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: http://carloine.com

Vi har nästan samma blogglista :) hoppas att du har haft en trevlig helg!

Svar: Vad roligt :) det har varit en helt bra helg, men lite råddig blir man ju med att ändra tiden :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-26 @ 13:14:57 / URL: http://carloine.com
Postat av: Kitty

Jag har också haft nytta av fb-sidan och hittat in till nya läsvärda bloggar! Träffen igår kommer antagligen bidra med ännu fler bloggar nu när man fått ett ansikte på personerna bakom bloggen. :)

/Kitty

Svar: Ja, finlandssvenska bloggare- gruppen är verkligen ett bra påhitt & jag hoppas på fler träffar inom snar framtid, för jag hade tyvärr inte passligt igår.. :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-26 @ 19:30:33 / URL: http://dromgarden-10.blogspot.com
Postat av: Jarina

Svar: Tack så mycket Linda! :)

Måste kolla in bloggarna du tipsade! Verkar bra! :)

Svar: Varsågod! Ja det ska du absolut göra :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-26 @ 22:03:42 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh men tack för att jag fick vara med på din lista :D Jag älskar bloggtips-inlägg för ALLTID är det ju någon ny blogg man stöter på! Fb-gruppen är ju också väldigt bra för att hitta nya intressanta bloggar :)

Svar: Nämen varsågod :DJamen visst, det är alltid roligt att se vad andra bloggare läser för bloggar.. och har man tur kanske man t.om. hittar sig själv där i listan ;)
Ja, vår grupp är ju helt amazing :))
Linda Sjölund-Åström

2014-10-27 @ 10:02:37 / URL: http://www.saralene.blogg.se
Postat av: Carro

*Rörd till tårar av de fina orden* Tack Linda :)

Svar: man måst ju bara säga sanningen :D
Linda Sjölund-Åström

2014-10-30 @ 22:10:48 / URL: http://carolaekman.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: