Dagens pysselprojekt- blomplanteringar :)

Nu tänker säkert många av er att "oj nej inte ett pysselinlägg nu igen", men det hoppas jag dock att ingen av er tänker, och om så skulle vara behöver ni faktist inte läsa vidare från och med nu, okej? så.. idag var jag alltså en sväng via plantagen i stenhaga och köpte lite fint med mig hem därifrån. bland annat en calluna, en (någon typ av) tuja, någon silvervävs-växt? och lite annat blompyssel :) jag älskar nämligen att hålla på med växter och blommor.. (ifall att ni inte visste..)



  • Jag bestämde mig nämligen idag för att göra lite fina planteringar till balkongen. och om de blev fina sen i slutändan får ni själva bedöma! huvudsaken är väl att jag själv är nöjd :) så, här ovanför ser ni lite av sånt jag använde mig av: mina älskade blomkrukor gjorda av någon typ av kvistar, blomjord, dekorationsstenar, kottar, prydnadsäpple, mossa, en solrosblomma, ett trähjärta.. och så tänkte jag använda mig av detdär lila tasslet ni ser på bilden, men gjorde inte det ännu idag. får se om jag lägger till det en annan dag.....

  • Här under ser ni då mitt första konstverk. detta är en calluna. här har jag använd mig av fönsterlav att lägga runt och sedan dekorera med kottar och prydnadsäpple. tänkte också lägga dit det lila tasslet, men gör det istället vid ett senare tillfälle. hursomhelst, jag tycker det är jättefint att använda sig av fönsterlav i planteringar på sena hösten och vintern :)


 

  • Här under har vi en plantering med någon typ av silvervävs-växt (vet inte vad den heter..) som jag först tänkte använda tillsammans med callunan, men tyckte det blev lite för mycket, så den fick en alldeles egen kruka. solrosen fick vara som dekoration, likaså en vit stjärna av trä! nyckelpigorna vaktar så ingen tar min plantering, hihi :)

 

  • Och till sist har vi den tuja-liknande växten (minns inte vad den heter heller) som också fick en egen kruka. en guldfärgad rosett, dekorationsstenar och det vita trähjärtat fick vara dekoration i denna plantering :) enkelt och fint! nu vill jag ju förstås gärna höra vad ni tycker om dessa tre :)


 
 

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Fint! Speciellt hande sista tycker ja om :)

Svar: Tack sara :)
Linda Sjölund-Åström

2014-11-02 @ 09:21:39 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: