Dagens pysselprojekt - konservburkar! ♥

Idag har jag pysslat och gjort lite fina "pennkoppar" eller vad jag nu kommer ha dom till senare. först började jag med att göra om en gammal godisburk.. och den är inte riktigt färdig ännu, så därför blev det ingen efterbild på den just nu. sedan tog jag fram några konservburkar (i olika storlekar) och började pyssla med dom. nu tänkte jag kort förklara hur jag gjort :)




  • När man ska göra pysselprojekt med konservburkar behöver man först tvätta ur dom och låta torka. sen är det också många konservburkar som har pappersetikett runt sig, så den är det bara att riva bort. om man vill göra om burkarna som jag- genom att lägga på nytt- finare papper behöver man först inhandla lite olika fina mönstrade papper, som tex. något med trämönster! sedan behöver du en sax, lim, ett underlägg så du inte klottar lim på golvet.

  • Mät ut hur mycket papper som behövs runt konservburken, klipp, eller riv sedan pappersbiten. lägg sedan lim runt hela yttersidan av konservburken och plasera pappret runt. för att göra ett så snyggt skarv som möjligt masserar man lim ovanpå. annars är det lätt hänt att det börjar spärra.



  • Här ser ni (typ) en närbild på hur jag placerat pappersbitarna runt konservburkarna. och visst är det gulligt mönster? :) när de hade torkat fick den ena även lite extra saker på sig- spetstejp och silverknoppar. dessa tre kommer jag att använda som förvaring till kritor i alla de färger :) vad skulle ni använda dessa burkar till?




  • Till vänster har ni den konservburk jag blev mest nöjd med. älskar mönstret på pappret (gammal trävägg) och det var nog pricken på i:et med en fastlimmad vit trästjärna på det hela :) för tillfället får mina glittriga promarkers fylla ut burken, sedan vet jag inte riktigt vad jag kommer ha i den? vad tycker ni om denna? :)

  • På höstlovet nämnde jag ju att jag börjat med lite pysselprojekt. det var då jag fick igång dethär med konservburkar. burkarna till höger gjorde jag alltså på höstlovet. dessa burkar (i olika storlekar) har jag spraymålat med matt svart spraymål. jag tryckte ner en pinne utomhus, la burken upponer på pinnen och sprayade! dessa vet jag ännu inte vad jag kommer ha dom till..

Kommentarer
Postat av: Mimas Hälsa&Skönhet

Nåmen dom blev ju fina! :)

Svar: tack så mycket! :) enkelt var det också!
Linda Sjölund-Åström

2014-10-30 @ 21:25:15 / URL: http://lackerskan.ratata.fi
Postat av: zeb

Åh vad snyggt det blev! :)

Svar: Tack tack! :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-30 @ 22:05:38 / URL: http://zebgra.blogg.se
Postat av: Saragunmarie

Åh va fina! Burken me trä-mönster tycker ja va extra fin :) Å så tycker ja om hande svarta me vit spets!

Svar: Tack! ja ja gillar han mest sjölv å :) funderar om ja sko laga om några åv tinde svart å lägg papri på dem iställi :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-31 @ 05:10:01 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Jättefina! :D Jag gillar speciellt demde låga burkan å ande me trämönster. Vann ha du hitta så fina papper? :)

Å ho ere me kanten på burkan, e int di vass på insidon (tär locki ha vari) elo ha do slipa ner he på na vis?

Svar: Tack :D ja, jag å! tinde svarta e ja int riktit lika nöjd med, funderar om ja sko lägg na paper på tem å :) hede trämönster ha ja köpt från sinooperi :) hede andra e från ett lilli samlingsblock åv olika mönstrade paper ?? haha, va invecklat! men he finns å på sinooperi :)

Jo, kantan inuti e nou vass, ha int enno slipa ner dem.. men e gar föståss ti jöra.. *måst gräva i robbs verktygsback å sök en "fil" * ;)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-31 @ 10:08:59 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Emmy's Life

Så vackert. Diggar, precis som Maria, den där burken med trämönstret. Skall nog också ta en sväng förbi Sinooperi :)

Svar: Tack så jättemycket :) ja det ska du absolut göra.. det finns så många fina mönstrade pappersark där :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-31 @ 15:05:24 / URL: http://emeliematkoski.blogg.se/
Postat av: Sandra A

Super snyggt! Verkligen! Speciellt den med trämönster! :)

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-11-06 @ 23:23:51 / URL: http://Sandramarias.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: