Lingonplocknings-söndagen!

Vet ni, nästan hela helgen har jag gått i kortärmad tröja utomhus. men bara på dagarna. det har varit runt 20 grader varje dag. perfekt utomhusväder! nästan som sommarvärmen som varit, och ska jag vara ärlig är jag inte helt klar med den än, så jag hoppas fortfarande på 20 + grader i hela september. jaja, tillbaka till helgen! på lördagen byggdes det på ladan, vi njöt av värmen, och på kvällen for vi och hälsa på vincent och gänget :) lika kul som vanligt!



Idag tog vi lingonplockarna, ett tio-liters ämbar och så for vi på lingonplockning i kovjoki. det var en varm och fin dag ute i skogen och lingon fanns det minsann! en timme spenderade vi i skogen tillsammans med älgflugorna. ämbaret fylldes upp till kanten och lite till, och när vi kom hem igen rensade vi allt och la i fryspåsar. nu är påsarna i frysen här i vasa och bara väntar på att få bli uppätna och använda. lingonkolapaj står åtminstone på shemat!


 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh va gott med lingon! Och det har verkligen varit fint väder de senaste dagarna (synd man varit sjuk och inte kunnat njuta av de..)

Svar: Själv är jag inte så förtjust i lingon, men min sambo är! dock tackar jag aldrig nej till en lingonkolapaj!
Typiskt att vara sjuk. jag har också, är fortfarande, täppt i näsan, men har ändå njutit av det fina höstvädret :)
Linda Sjölund-Åström

2014-09-07 @ 21:35:45 / URL: http://kyntaja.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fina bilder!

Svar: tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-09-08 @ 14:58:42 / URL: http://blogofphoto.webblogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: