Om att cykla till biblioteket i en grön och en gul halare

Dendär känslan om att man har sjukt i halsen var även där imorse och den försvann inte lika enkelt med morgontét heller. jag får väl bara acceptera att jag nog kommer bli förkyld snart. idag hade vi vuxenpedagogik från morgonen, for sen hem och åt lunch, vilade och inväntade robb. pappa var också hit med min reservnyckel till bilen eftersom den inte gick att öppna med den "riktiga", inte på något vis. nu fungerar det igen och jag slipper in i min bil igen!

Klockan fyra idag for jag, med grön halare och robb, med gul halare, cyklandes till biblioteket här nära oss. Där satt vi i flera timmar tillsammans med några av mina klasskompisar och deras karlar och vänner. Gulis stod på shemat och iår hade de "klädsträcket"  på grusplanen bakom biblioteket. därför for tvåor, treor och fyror dit för att ja.. se på när gulisarna klär av sig och bildar ett långt sträck av sina kläder. extra poäng utdelas om någon ur ens lag klär av sig spritt språngande naken. iår var det kanske 35 lag med 6-7 gulisar i varje. årets manliga gulisar på novia verkar tycka att det är hur kul som helst att visa sina juveler. med andra ord kom vi hem med många skratt på skrattkontot idag! å va e no bäter än he? :) godnatt!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: