Konstens natt


Idag har jag jobbat från två till halv nio. det är torsdag, slog det mig idag, och här i Vasa händer det som vanligt. det är Konstens natt  här i stan och från balkongen hörs musik från någonstans. då jag slutade jobbet mötte robb mig med cykeln och vi cyklade runt lite grann för att se om konstens natt var något för oss. här har vi bott nu flera år och vi har aldrig haft något intresse för att kolla in evenemanget. det har iallafall varit en massa program under hela dagen då jag jobbat men lite såg vi åtminstone av det hela. 



På de flesta uteterasser var det livemusik som gällde. det var mycket folk både vid Faros och vid Strampen.





Vid Strampen spelade och sjöng Dennis Rönngård. Vid glasskiosken bredvid stod vi och lyssnade och åt glass...






Jag skulle fota min glassboll som jag fick på strut.. den flydde sin kos när jag tog fram kameran. där ligger den så fint, på marken. som tur fick jag en ny glassboll.. i kopp! Robb tyckte att jag fick skylla mig själv. "Äta no glassin föst å fota saan" sa han då jag kom med min andra boll. fniss!


 
 
Sedan fortsatte vi in mot stan och där var det sambaparad och alltför mycket folk att trängas med. de hade något överallt. vi for en sväng in via rewell center, gick en runda på torget och for in via hs center och Jonas Udd fotoutställning. Efter det cyklade vi hem och nu blir det läggdags! imorgon är det fredag och jobb! Vi hörs :)

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilken tur att du fick en ny glass! ;) Och hej va bra att ni kunna far me cykel. He va sjuuukt svårt att hitt parkeringsplats i Vasa igår.

Svar: ja he va nou tur he :D hehe! ja he kan ja fösta at e va, he va så skönt at kona cykel runt ti allmöjli ställ :)
Linda Sjölund-Åström

2015-08-07 @ 11:15:38 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Cassandra

Vilken tur det där med glassen! Fin blogg du har :)

Svar: Ja verkligen! tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2015-08-07 @ 14:33:06 / URL: http://sensor.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: