MINUSGRADER

 
Äntligen har det börjat vara lite minusgrader och till nästa vecka har det lovats -14. Bra tycker jag! Då kanske vi åtminstone får en is denna vinter också. Härligt med kyla och framförallt sol! Snö har de också lovat. Igår kom jag och robb hem till Vasa eftersom Robb ska i jobb och jag som ännu har jullov har ett morgonskifte på nyårsdagen samt en hemtentamen att få klar. Idag låg jag och drog mig till halv ett fast jag hade tänkt stiga upp nio. hoppsan! jag har tvättat tre maskiner med kläder och bara tagit det lungt hittills. Robb kommer snart hem och om han orkar så ska vi och se på en ny vinterjacka åt honom efter kvällsmaten. Det är alltid kul att fynda på mellandagsrean. En ny stickatröja åt mig ska väl nog ännu rymmas in bland alla andra stickatröjor i garderoben? :)
 


Någon dag i början av jullovet när jag var ut och fotade lite till en ny header så for jag till brändö . Där var det fint!





Vid villan nu i julhelgen. Det blåste upp till storm och vattennivån var hög. Pappa fick binda fast en del av bryggan längst ut för att den hade lossnat. Efter detta blåsväder var hela bryggan och mycket annat täckt med ett tjockt lager is.


 
 
En frusen buske
 
 


Det hängde istappar överallt. fint!


 

En lärdom till mig själv till nästa gång: Man ska akta sig så att man inte hamnar ut för en iskall våg när man fotar nära stranden.


 
 
Blåsigt värre
 
 
 
Is överallt

Kommentarer
Postat av: Linn Strömberg

Magiska bilder! <3

Svar: Tack så mycket snälla du! :)
Linda Sjölund-Åström

2015-12-29 @ 15:38:22 / URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Häftiga bilder! Speciellt den på bryggan :D

Svar: Tack Maria! :)
Linda Sjölund-Åström

2015-12-29 @ 15:53:16 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Sara

Ser ut att vara riktigt härligt väder ni har där ändå :) fina bilder!

Svar: Tack så mycket! jo sålänge det är minusgrader brukar ju solen titta fram :)
Linda Sjölund-Åström

2015-12-29 @ 18:01:26 / URL: http://www.saralene.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: