BACK IN VASA!

Nu börjar jullovet äntligen va slut och man får återgå till vardagen. Jag och robb är tillbaks i Vasa och just nu sitter vi bara och slöar (och lyssnar på den konstige ropglade grannen som har party igen så basen dånar i hela huset och antagligen kommer det bli poliskalas här igen?). Skolan börjar på onsdag och imorgon ska vi ha storstädning här hos oss. Idag när vi var i monäs var jag ut på en kort fototur och fotade lite frost. det har nämligen varit nästan 18 minusgrader idag och alldeles fantastiskt väder! såhär får det gärna vara nu enda till mars om ni frågar mig! ♥




Pappa testar isen
- Så småning om kan man börja ta långpromenader på isen! DEN känslan alltså!





Med solnedgången i bakgrunden


 
Fina frostflingor på isen - fotade med macroobjektiv ♥ 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hurdant macroobjektiv är det du använder? Är sugen på att skaffa ett själv men vet inte riktigt vilket det sku va :D

Svar: Alla objektiv jag använder finns upplistade här: http://lindasjolund.blogg.se/category/kamerautrustning.htmlMitt Macroobjektiv (Sigma EX 70/2,8 DG Macro) har blivit vald till ett av de bästa.
för det första är det inte alls dyrt och så är det superbra kan jag lova!

Att välja objektiv är ju SÅ svårt, eftersom man helst sku vilja ha allihopa :D
På Cyberphoto brukar jag titta när jag ska köpa objektiv, men sedan löns det också att titta in på Rajala ifall de har objektivet billigare än på någon annan sida..

(http://www.cyberphoto.fi/foto-video/objektiv?MF=7&subMONTH=999&subMF=999&objtype=43&sortera=tillverkare)

Linda Sjölund-Åström

2015-01-07 @ 12:43:22 / URL: http://sepia.blogg.se
Postat av: Rebecka

Ah, tack! Har inte ens tänkt att Cyberphoto finns, brukar bara kolla Rajala ._. Haha men ja det är ju så galet svårt.. Funderar antingen på ett 35mm f1.8 elr just någe macro som nästa objektiv. Får se vart det leder :D

Svar: Jag såg på din blogg att du redan har ett 50mm/ 1,8, så då kanske det sku vara att satsa på ett macroobjektiv nu istället för 35 mm? :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-08 @ 00:06:44 / URL: http://sepia.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: