Ett inlägg om projekt, nyaste nytt, helgplaner m.m.

Här kommer ett inlägg med lite bilder, tjohooo säger allihopa! detta inlägg blir om lite alltmöjligt och jag tänkte börja med att visa projektet som hör ihop med arbetshörne- projektet, nämligen målandet av de tre lådorna på hjul (lådhurts på svenska) . från början var denna bokfärgad och jag gillar nog det svarta såå mycket bättre! det passar perfekt i den nya arbetshörnan! dock ser det nu ganska tomt ut ovanför denna, så nu har jag en plan på att printa ut lite bilder och göra en liten fotovägg med olika stora bilder i och antingen vita eller svarta ramar! 





Det nyaste inköpet till hemmet! En Dolce Gusto- kaffekapsel-maskin! ett riktigt kap dessutom, kostar normalt 100 euro men fanns för 37 euro på mellandagsrea på gigantti, så då måsta jag bara beställa hem den. på bilden här under ser ni en mumsig chococino! den sorten är huuuur god som helst :)




Annars har vi inga projekt på gång just nu som det är någon brådska med iallafall. Idag har jag varit i skolan på eftermiddagen och efter skolan for jag och robb ut på en timmes cykelrunda, och via tritonia på brändö före vi cykla hemåt igen. skönt! då vi kom hem lagade vi potatismos med korvsås och sedan har vi bara slappat- vilket ni kan se på bilderna här under. fniss! 





Imorgon är det fredag och det är väldigt bra tycker jag. jag har inget i skolan imorgon så jag tänker börja med att ta sovmorgon, sedan ska jag sitta i lugn och ro och äta frukost, titta på tv och gå i myskläder till robb kommer hem. då ska vi in till stan och äta bagels och donits, gå i några butiker och helghandla. vi ska nämligen vara här i vasa denhär helgen! imorgonkväll blir det förstås fredagsmys med massa gott och tv tittande! planerna för helgen är att åka på fotoutflykt till replot, göra skolarbeten och ta det lungt. Puff tycker också det ska bli kul med en helg i Vasa, för när det är helg och man är i vasa får man alltid något extra gott. får husse och matte äta gott får piff och puff det också. rätt ska vara rätt!



Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: