Mina mål för året 2015 ♥

Jag har funderat hur jag ska formulera mig i detta inlägg. Jag har suttit och vridit och vänt, suddat ocvh skrivit igen. Att försöka skriva ner sina mål för året 2015 är inte det lättaste! Att inte ha några mål alls inför ett nytt år är kanske en avslappnande och skön känsla, men jag tror nog ändå det är bra att ha något mål att uppnå för varje år. Det måste ju inte alls vara något stort mål, utan bara något litet och enkelt som är viktigt just för en själv. Själv har jag inte heller några stordåd till mål för året 2015, bara några få som jag åtminstone kommer att tänka extra mycket på och försöka uppnå.
 
 
♥ Ta hand om mig själv!
Denhär punkten är ett måste för mig under detta nya år. året 2014 har varit ett år då jag inte tagit hand om mig själv så mycket som jag hade behövt med tanke på all stress, oro, ångest och alla såna tråkigheter som tog upp så gott som all ork från mig. året 2015 ska bli ett år då jag ser till att slappna av, undvika all stress, göra saker som jag tycker om, ordna en spakväll för bara mig själv flera gånger i månaden, positivitet, och allt vad ta hand om sig själv innebär!
 
♥ Motionera mer!
I början av året 2014 var jag ganska duktig med att träna och hålla igång, men med alla tråkigheter som kom lämnade träningen på sidan om och jag blev lat. Denhär punkten ville jag göra till en egen trots att den lika mycket handlar om att ta hand om mig själv - Jag måste verkligen se till att motionera mer, både för knopp och kropp! Konditionen är på botten och under året 2015 ska jag se till att få bättre kondition. gym är inte riktigt min grej, så hemmaträning (styrketräning) + promenad/cykling får det bli för min/vår del!
 
♥ Fortsätta att vara kreativ!
Jag ska absolut fortsätta med att pyssla och fixa med mina pysselprojekt / DIY projekt. Jag ska också se till att fotografera ännu mer än jag gjort under det senaste året. mer porträtt, landskap osv! helt enkelt komma ut och skapa med kameran! Att tillreda maträtter och bakning hör också till kreativitet. Bakning ska det minsann bli mer av- kakor, bröd, cupcakes, allt! Bloggen är också ett sätt att ta fram sin kreativitet på, så bloggen kommer jag försöka börja satsa mer på under året 2015!
 
♥ Sitta mindre vid datorn!
Denhär punkten kommer vara så svår att uppnå med tanke på att det är en stor tid av ett dygn man sitter vid datorn som studerande, om det vill sig kan det bli en hel kväll! Jag sitter alltför mycket vid datorn, och det är allt från skolarbeten som ska skrivas, bloggen ska uppdateras, med ett stort intresse för fotografering leder det även till stor tid framför bild- redigeringsprogram! jag borde ha åtminstone 2 datorfria dagar i månaden, helst fler!
 
♥ Läsa åtminstone två böcker!
Istället för att sitta vid datorn om kvällarna, eller när jag inte har någ annat för mig, före jag ska gå och lägga mig, eller när jag bara annars ska ta det lungt, borde jag se till att läsa någon bok! Jag hatar annars att läsa böcker, mest för att jag efter att ha läst en sida, måste läsa om sidan för att jag glömt vad jag just läst. kanske jag skulle vara mer motiverad om jag hade någon spännande bok att läsa? Denhär boken och Denhär boken skulle jag kunna tänka mig sitta och läsa, med tända ljus, en tekopp och en filt runt mig.
 
♥ Spendera första sommaren i Vasa
Det kommer vi göra denna sommar! och den ska spenderas väl har jag bestämt! vi har båda tänkt jobba här under sommaren och den tiden man är ledig tänkte jag spendera väl genom att ligga på stranden och sola och dricka något kallt, umgås med vänner som är i vasa, luncha med vänner och sitta på café, shoppa, spendera mycket tid på balkongen, fota det somriga vasa, och allt vad man kan tänka sig göra här i Vasa när det är sommar!
 
♥ Börja med lärdomsprovet!
Till hösten börjar jag mitt tredje år på Novia och det sociala området, socionom YH och då är det dags att börja skriva på slutarbetet. dessutom borde vi ha valt profiliering. för tillfället vet vi NOLL om båda sakerna, slutarbetet som på samma gång kommer så snabbt på men ändå inte, vet vi inget om, förutom att vi måste skriva slutarbetet parvis. förhoppningsvis kommer mer information snart, men knappast (skolan som är usel på att dela ut information....)
 
♥ Resa någonstans!
En sak som är klar är att sportlovet kommer spenderas i RUKA! med att resa menar jag inte att resa utanför Finland, utan bara åka någonstans, spendera några dagar där och that's it! nog vore det väl trevligt med någon utomlandsresa också, men det tar vi en annan gång! ÅLAND ska vi även denna sommar hinna besöka! Sedan vet man aldrig om det blir en sverigeresa också ifall om tiden finns, det återstår att se vad 2015 har att bjuda på i reseväg :)
 
 
Det var väl det jag hade i tankarna just nu! Vad är era mål för året 2015? :)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: