Om de senaste dagarna!

Här sker det inget speciellt, vilket ju börjar bli rätt så vanligt antar jag :) men jag kan ju ta en kort presentation om de senaste dagarna iallafall. i måndags skulle vi egentligen ha föreläsning från 9:45, men vår lärarinna var på besök i huvudstaden och vi hade då som uppgift att göra klart en grupp-diskussionsppgift till följande dag! det handlade om empowerment! om ni undrar över dessa lustiga ord kan jag berätta att vi just nu håller på med en kurs i socialpedagogik! spännande spännande. efter att vi då gjort klart denna uppgift hade vi entreprenörskap, i vilken vi ska göra en egen affärsidé osv. då skoldagen var slut hämta jag robb och så for vi till moster nanni på besök, där vi fick god kvällsmat :) efter besöket veckohandlade vi på prisma och sen for vi ut på cykel/joggingrunda ca 5 kilometer! 
 
Igår kände jag mig hängig och omotiverad från morgonen, så jag skippade första lektionen och tog istället sovmorgon! kursen, organisation och ledarskap, är inte obligatorisk heller så, och så känns kursen onödig och tråkig om ni frågar mig. hehe. istället var jag duktig och for till skolan på eftermiddagen och var flitig på finskalektionen, dock glömde jag mina finskapapper hemma som jag suttit och kämpat med, så det om det. efter skolan for jag hem och slöade en stund, lagade mat och på kvällen for vi ut på långpromenad!
 
Jag vet inte vad det är, men fastän jag går och lägger mig i god tid på kvällarna så är jag otroligt trött då jag ska upp klockan åtta på morgonen efter. det tar en evighet att vakna till liv tycker jag! så var det även denna morgon. kanske jag har vitaminbrist? något att fundera på! Så, Idag då så har jag varit halva dagen i skolan, där vi först hade finska och sedan socialpedagogik! ikväll har vi ätit tortilla, städat, diskat, varit på promenad och tittat på tv! Ser ni annars hur hurttiga vi blivit sådär plötsligt? jo det var nämligen så att jag/vi sku börja motionera mer, så då gjorde vi ju det förstås! varje kväll denna vecka hat vi varit ute och rört på oss... imorgon blir det en cykelrunda!
 

Fyra från mobilen. Frukost som oftast består av juice och youghurt med müsli / Varje morgon hoppar jag i bilen och åker till skolan / Mappen och kalendern fram i skolan / Något att smutta på om kvällarna. tex. en chococino :) sådär ja, nu är ni uppdaterade! sov gott :)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: