Matställen att besöka i Vasa

 
Vilka restauranger och caféer måste man besöka om man är i Vasa? Hur ofta har man inte beslutsångest när man ska ut på lunch eller middag? Ibland brukar det ofta sluta i att man blir så irriterad att man slänger ihop något hemma iallafall.. Vi brukar själva också ibland ha beslutsångest att välja matställe när det väl är dags för en middag någon annanstans än hemma. Vi börjar dock ha ganska på klart vart det är värt att gå, nu när man bott i Vasa några år! Här kommer en liten lista med tips på matställen här i Vasa från mig till er...


 

Strampen

Besöker ni Vasa sommartid rekommenderar jag verkligen att ni gör ett besök till Strampen. Strampen är nummer ett på listan av mina favoritmatställen här i Vasa. Man blir aldrig besviken. Sittplatser finns det gott om, både inomhus och ute på terassen. Maten är super och Servicen likaså. De har alltid goda lunchalternativ och på Á la carte- menyn finns många goda valmöjligheter, någonting som faller alla i smaken, både smak- och prismässigt. En av mina favoriter är helt klart Strampen-burgen. Den åt jag senast i måndags! Strampen hittar man på Strandgatan, nere vid hamnen.


Strampen får 5/5 guldstjärnor av mig!
 
Sweet Wasa

Ett annat ställe som verkligen är värt att besöka här i stan är Sweet Wasa. Ett jättefint café där man bland annat kan äta goda sallader till lunch, eller bara testa något av deras goda bakverk till kaffet. Pavlova eller Natasha rekommenderas starkt från min sida. Sweet Wasa hittar man i centrum av Vasa på Hovrättsesplanaden 11. Det är alltså inte långt borta när hungern smyger på mitt i shoppingen..


Sweet Wasa får 4/5 guldstjärnor av mig!
 
 

Pancho Villa

Pancho Villa är en mexikansk restaurang som man hittar på Vasaesplanaden 22. Själv besökte jag restaurangen första gången i söndags och tycker att det var helt okej där. mysigt och lite vilda västern känsla. vi fick vänta en stund på maten, men när den väl kom var den nog helt god. lite starkt för ovana jag som inte gillar minsta lilla brännande, men om man gillar mexikanskt tycker jag absolut man kan besöka Pancho Villa.Servicen kunde dock varit lite bättre där tycker jag.
 
Pancho Villa får 3½/5 stjärnor av mig!
 
Andra matställen man kan besöka i Vasa är Faros och Pizzeria O sole mio! 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: