Kvällsfunderingar

 
Ledig dag är ett bra sätt att starta en ny vecka på tycker jag! Skolveckan överlag kommer vara rätt lugn också vilket är superbra när man har en tent att läsa till. efter att ha sovit bort hela förmiddagen for jag in till stan en snabb sväng för att inskaffa lite smått till galan nu på lördag. Åh vad roligt det ska bli! då jag kom hem började jag läsa till tenten vi har nästa vecka.. kommer fortsätta med läsningen imorgon efter skolan. Klockan är redan mycket och jag borde egentligen sova redan, men först måste jag bara få skriva av mig lite kände jag..
 
Ursäkta för webcambilden men, såhär har jag sett ut idag. med mitt nya läppstift från h&m i färgen "penny red" ♥
 
 
Det finns mycket jag skulle kunna skriva om här ikväll, bland annat om hur jag tänker om att (såhär några dagar efter) terrordådet i paris som hände i fredags, fått så mycket uppmärksamhet. Misstolka mig inte, det är fint att alla vill visa empati, kärlek, sitt medlidande med minnesstunder, tysta minuter, franska flaggan, #prayforparis på instagram osv. det är värdefullt! men alla andra länder som nyligen råkat ut för terrorattacker med minst lika många, om inte fler, oskyldiga som dött. varför har inte dessa länder fått lika stor uppmärksamhet? på facebook kunde man lägga franska flaggans färger som filter på sin profilbild, men det gjorde inte jag! vet ni varför? för att det kändes fel i mitt hjärta, med tanke på hur många andra länder som råkat ut för samma sak, med tanke på hur mycket annat hemskt som händer i vår värld idag. det får vi inte glömma. För att få en tydligare bild i hur jag tycker och känner kring det här kan ni gå in på Lindas blogg på sevendays, hon har skrivit ett mycket bra inlägg om detta: Det är inte bara paris vi ska be för.
 
 
Om mina tankar och känslor om att flytta, eller inte flytta, det tänkte jag ta upp här imorgon.. godnatt!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: