Om veckan som gått

 
Det är mer än en vecka sedan det hände något här på bloggen. det är inte för att jag inte haft bloggtorka utan jag har helt enkelt haft fullt upp med allt annat. för det första fick jag ju ha robb här hemma för en gångs skull, så jag har umgåtts all min lediga tid med honom ♥ jag hade också skola tre dagar förra veckan och jobbade tre dagar. jag hade endast en hel ledig dag förra veckan, och det var en bra dag, för jag är inte riktigt van med dethär att jobba samtidigt som jag går i skola. man är ganska trött när man haft skola från morgonen och kommer hem först vid halv 10 på kvällen. dock är det ju roligt att jobba och roligt med lite variation i vardagen tycker jag.
 
Sociala medier har inte varit så högt på prioriteringslistan om man säger som det är. Jag har förstås inte kunnat hålla tassarna borta från att kolla instagram eller läsa andras bloggar (Varför måste det vara så svårt att låta bli att kolla vad som sker på sociala medier??), så jag vet nog vad alla doonar å pysslar med och vad som varit på tapeten den senaste veckan. Jag kan sammanfatta den med tre länkar: 1. Essena O'Neill youtubevideo - quitting social media. 2. Artikeln om att pappor inte är värda ett grattis på farsdagen & 3. Vårdreformen.
 
Dagens frukost

 
I helgen har vi inte egentligen gjort så mycket. vi har badat bastu, tittat på film och inte så mycket annat. Igår var det farsdag och då firade vi såklart Pappa med presenter, kramar och tårtor i sött och salt. på eftermiddagen tittade vi på film och pappa fick såklart välja film. Varför skulle inte pappor vara värda ett grattis på farsdagen undrar jag? Okej, i artikeln babblar skribenten om jämnställdhet hit och dit, att mamman i familjen är den som oftast ställer upp för barnen och är hemma med dem de första åren, sköter hushållssysslor och sånt som anses vara kvinnans sysslor. Så har det också varit i vår familj. Men en pappa finns väl lika mycket till för ett barn som mamman ändå. Iallafall har det alltid varit så för mig och är fortfarande. Jag vet inte vad hon som skrivit artikeln haft för pappa men min pappa är nog minsann lika mycket värd ett grattis på farsdagen som min mamma på morsdagen. Så grattis igen på farsdagen världens bästa pappa


 
Så nu har jag berättat lite om vad jag gjort i veckan som gått. Nu är det en ny vecka och den började med   l e d i g t.  jag sov länge, åt frukost i soffan och sedan har jag lyssnar på musik och inget mer ännu. Det bästa med denhär veckan är att Robb får vara hemma och att jag har två lediga dagar. har dock en hel hög med skolarbeten som borde påbörjas och avslutas, en tent jag borde börja läsa på osv. Så, resten av dagen kommer gå åt till skolarbeten. Ha det bra!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: