Taggad inför galan!

Galan är imorgon, är du redo?

Jag är väl så redo man kan bli skulle jag vilja säga. Jag har nästan allt på klart inför galan också, bara frisyren som jag är lite osäker på. det enda jag vet är att det blir någon form av håruppsättning! annars blir det så svettigt på efterfesten när man ska dansa hela natten ..

2. Har du laddat batteriet till din kamera?

Har fyra batterier och bara ett är laddat. måste ladda ett till för säkerhetsskull! funderar också över vilka objektiv man kan tänkas behöva, man vet ju inte hur stor sal det är eller hur ljuset är. kommer ta med mig två objektiv, stjärnfiltret och kanske blixten. 

3. Hur taggad är du inför galan?

Jag är jättetaggad! det är så roligt att det händer något såhär häftigt här i österbotten och jag kommer stanna så länge som möjligt på festen. kanske jag är en av de som far hem sist, hehe!

4. Varför skall du gå på galan?

Varför skulle man INTE gå på galan undrar jag. för det första ska det bli roligt att träffa en massa människor som också skriver blogg och för det andra är det roligt att få klä upp sig i långklänning. Maria och Ida-Marie har gjort ett så bra jobb så det enda rätta är helt enkelt att gå på galan och njuta!

5. Hur har du förberett dig inför galan?

Skaffat klänning, plockat fram lite guldsmycken. ikväll ska jag lacka naglarna, eventuellt locka löshåret? och plocka fram lite kontanter och slänga biljetterna i handväskan, packa ner kamerautrustning och då är det väl allt!

6. Vad skall du ha på dig?

En svart långklänning som är så lång att skorna inte ens syns fast det är klackar (160 cm här hej), en skön ny kofttröja ska också med så an inte börjar frysa i stadshuset. och så lite guldsmycken förståss!

7. Hur ser dina skor ut?

Svarta kilklackar. helst av allt skulle jag ha platta skor, men då skulle jag gå sönder min klänning..

8. Hur mycket har du satsat på din outfit?

En hel del skulle jag vilja säga. har letat med ljus och lykta på nelly, hittat en som passar mig bra för 60 euro + dendär kofttröjan för 15 euro. Så en hel del för att vara studerande (tacksam över att få jobba lite på sidan om skolan) men jag tycker jättemycket om min outfit :) huvudsaken är att det är bekvämt och att jag själv tycker att jag ser fin ut i klänningen. och förhoppningsvis tycker autre tjejerna också det ;)

9. 4 saker som du MÅSTE ha med dig i din handväska?

1. Telefon för att instagramma lite under galan. (och för att ringa åt robb att komma efter mig mitt i natten)

2. Läppstift för att häften kommer fastna på välkomstdrinksglaset och det behövs påfyllning.

3. Näsdukar ifall jag börjar pyla. kan mycket väl hända, man vet aldrig med mig!

4. En victorias secret bodymist för att känna sig gottdoftande hela natten.

10. Vad ser du mest framemot med kvällen?

Att få träffa så mycket människor och överlag hela evenemanget ♥ att fota en massa fina bilder och såklart goodiebagen!

11. Vad är det värsta som kunde hända under kvällen?

Det finns mycket som kan hända, men förhoppningsvis händer inget av dessa: strömavbrott, att håruppsättningen förstörs, att man släpper en illaluktande fis, att någon börjar bråka, att någon svimmar, att det kommer oinbjudna gäster (typ som gubbarna på bloggjulfesten vid juthbacka) .. det var allt jag kom på.

12. Vem ser du mest framemot att träffa på galan?

ALLIHOPA såklart. dock hinner man kanske inte prata med alla fast man skulle vilja det. men om jag måste säga någon så säger jag Sara, som jag kommer åka till galan med, Mimmi, Carro och... Maria

13. Är du nervös? Varför/varför inte?

Nej det är jag inte. kanske för att jag inte är en av de nominerade i bloggkategorierna som måste sitta och vara pirrig över att få veta om man vinner eller inte. jag är bara lugn! imorgon kan det dock hända att jag känner mig lite pirrig.

14. Vem tror du vinner priset för årets blogg?

Carro

 

15. Bästa tipset för att komma i GALAstämning på lördag?

Lyssna på bra musik, testa på olika frisyrer och sminkningar, ha en lite lyxigare morgon och ta lite fotbad, ha ansiktsmask för att känna sig fräsch inför kvällen :) ja inte vet jag. var positiv!


Kommentarer
Postat av: Natahlie

Just nu pågår en stor bloggtävling hos mig som ska agera julkalender, jag kommer varje dag från 1/12 - 24/12 dra en vinnare, som kommer få sitt helt egna inlägg om sin blogg, hur spännande? :) Och de skulle va så kul om du deltog, kram på dig! ♡

2015-11-21 @ 13:23:54 / URL: http://nouw.com/Mariinos

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: