Dagens 12 punkter


Dagens låt: 
Girls Generation - Gee. Jag har gått och nynnat på den heeela dagen.. fråga mig inte varför, för det är egentligen inte alls min musiksmak MEN låten gör mig väldigt glad och man får nästan lite nya krafter av den på något sätt. dock är det lite svårt att sjunga med.


Dagens planer:
Jag for till skolan till klockan 10 imorse för att göra klart forskningsplanen med mina två medskribenter. Klar blev den, bara lite finputs och så skickar vi in den och presenterar den. Sedan är det bara att börja på med LP, wohoo! Kvällens planer är att diska, dammsuga, sitta med skolarbeten och se på tv.

Dagens frisyr: 
Hästsvans. först tänkte jag nog om jag skulle ha håret nedsatt, men kände mer för hästsvans idag. rundar alltid pannluggen med en plattång. Otroligt medgörligt hår överlag idag också. hatar de mornar när håret står åt alla håll, då vill man bara gå och lägga sig igen.

Dagens smink: 
Min vanliga vardagliga sminkning. först pudrar jag lite, lägger lite såndär gegga under ögonen och på eventuella röda prickar (jag tror det heter concealer eller nåt?) sedan har jag på lite solpuder, rouge, lite ögonskugga, formar till ögonbrynen lite med, pinsamt nog ingen ögonbrynspenna utan ögonskugga och ögonbrynspensel. avslutar med mascara bara för att förlänga mina redan svarta fransar. detta tar typ 5 minuter. 

Dagens klädsel:
Dagens längtan:
Ja det kan egentligen vara flera saker. Min största längtan idag är att det ska bli fredag så att Robb kommer hem. tyvärr ska han vara på jobbresa nästa vecka också och det s-u-g-e-r! Annat som jag längtar efter är Galan 2015, vintern, att mitt nellypaket ska anlända.. osv!

Dagens roliga händelse:
Oj jag vet inte. räknas att få klart forskningsplanen som en rolig händelse? och förståss att komma hem till kissona som kommer springande till dörren och möter mig. 

Dagens tråkigaste: 
Att fundera på vinterringar till bilen.. och att diska!

Dagens tanke: 
Om man ska skriva Lund: Studentlitteratur eller Studentlitteratur: Lund i litteraturförteckningen. Jag har dock kommit fram till svaret redan. det är det förstnämnda. Jag har också tänkt på hur arg man är på de som klagar på Galan 2015 och hur den är planerad. Flera gånger dessutom. Låt bli med sånt tycker jag! Huvudsaken med Galan är gemenskapen, att träffa andra finlandssvenska bloggare. Nomineringarna och prisutdelningen är bara en liten rolig grej i det hela.

Dagens önskan: 
Att man skulle kunna skippa några skolarbeten och tenter. 

Dagens mat:
Åt vid roparnäs matsal idag. ris och någon form av chiliconcarne var det där. Här hemma åt jag resten av potatis- och purjoläkssoppan. mums!

Dagens mående: 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Supersnygg var du och din klänning idag!😀 Fast du e ju snygg alla dagar 😉

Svar: Haha nåmen tack Ellen ;) du e också snygg alla dagar i veckan :D
Linda Sjölund-Åström

2015-10-22 @ 18:48:56

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: