En bild i timmen- inlägg


Idag tänkte jag bjuda er på ett "en bild i timmen" inlägg. okej, det blev kanske inte ett foto för varje timme eftersom jag gjort samma sak flera timmar under dagen i skolan, men ganska duktig har jag nog varit. det svåraste med ett foto i timmen var nog att komma ihåg att ta själva fotot. jag får prova på nytt en annan gång helt enkelt, men nu kör vi igång!



Vaknade redan lite före 7:00 när robb pussade mig hejdå och for iväg på sin andra arbetsvecka i tammerfors, det är tråkigt att vara ensam! jag somnade om och steg upp 7:30, gjorde mina morgonrutiner och tog idag på mig min nya fina poncho från jack&jones. mys! hoppade i bilen och åkte iväg till skolan där en heldag med förskolepedagogik och metodik väntade. det var nästan på minus på vägen till skolan.


8:30 - Förmiddag och föreläsning om samling, samt grupparbete. såhär kan det se ut när jag sitter på föreläsning. 
 

 
11:45 - 12:45 Matpaus. skolmaten är inte värd att fotografera, tro mig. på matpausen var jag bland annat i datasalen och printa ut föreläsningsmaterial, läste bloggar och mail m.m.
 
 
12:45 - Vi presenterade våra grupparbeten och sedan avslutade vi dagen med skogsmulle. det var kul! efter skolan for jag till minimani och veckohandla. ush vad tråkigt det är att handla ensam!


Någongång runt 15:15 - kom hem och plockade i kylskåpet, lagade mat till mig och katterna, slängde mig på soffan en stund. trött efter en hel dag i skolan! så för att pigga upp sig lite så for jag ut....

 
18:00 - For ut på en cykeltur runt brändö och tillbaka. det börja bli mörkt och jag tycker inte om att vara ute ensam i mörkret. kom hem igen ca kl 19 och hoppade i duschen och böt om till pyjamas och morgonrock och myssockor. det är så mysigt att gå omkring i pyjamas redan tidigt på kvällen :) Nu är det soffläge som gäller. lite böcker till LP tänkte jag också titta i.




Det var min dag i ett nötskal. 
 

Kommentarer
Postat av: Jarina

Så roligt med sånhära inlägg! Fundera också på att göra ett liknande nån dag :)

Svar: Ja visst! det tycker jag att du ska göra :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-20 @ 15:39:47 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: