The boyfriend tag

 
Jag kom just att tänka på hur kul det skulle vara att låta ens pojkvän skriva i ens blogg. Kanske man borde prova någongång? Hur brukar det annars vara för er andra när ni sitter och bloggar och er kar sitter och tittar på medans ni skriver? är det helt okej för er eller tycker ni som jag, att det är otroligt irriterande? det kanske inte vore en så stor grej BARA inte han skulle sitta och säga varje ord högt med en fånig twist då jag skrivit det.. HAHA! Nå isatället för att låta Robb skriva ett blogginlägg idag tänkte jag att han skulle få vara med på ett annat sätt, nämligen genom The boyfriend tag! många andra bloggare har också gjort utmaningen, som går ut på att man ställer ett antal frågor till sin kar för att se hur bra han egentligen känner en. Frågorna kopierade jag från Marias blogg.
 
 
 
1. Var möttes ni?
Robb: I kovjoki vid en "vattenpöl", nanstans mitt ut i skogin.
Jag: Åh, det låter ju romantiskt! Hur länge sen är det då?
Robb: Ja, typ 10 år !
 
2. Var hade ni er första dejt?
Robb: Jaa-a... inte minns jag. har vi haft en ordentlig dejt ens?
Jag: Nå vi har ju varit på bio, på middagar osv..
 
3. Var kysstes ni för första gången?
Robb: Vid Saras på en stutsamatto 
Jag: Och hur gick det? fniss...
Robb: Ja det gick lite som det gick
Jag: Jag skulle bara ge en puss på munnen men du tänkte nog lite längre fram
Robb: Men jag blev ju så förvånad, så jag hann ju inte ens stänga munnen.. 
 
4. Hon sitter framför TV:n, vad tittar hon på?
Robb: He e no svenska hollywoodfruar he, eller något sånt. typ bonde söker fru.
Jag: Ja, nästan allt som de visar om höstarna på tv:n 
 
 
 
5. Nämn en maträtt hon inte gillar.
Robb: Tomat!
Jag: Sant, det är äckligt. men det är inte en maträtt?
Robb: Jasså.. men sånt som innehåller tomat och mögelost då?
 
6. Ni ska gå ut och äta, vad beställer hon?
Robb: Nå, FISK! helst lax
Jag: Japp! 
Robb: Å ingen saltgurka!
 
7. Vilken skostorlek har hon?
Robb: Ja... 38
Jag: Rätt!
 
8. Vad är hennes favoritmacka?
Robb: Rostat bröd med nutella, helst mer nutella än bröd också.
Jag: Fniss! 
 
9. Vad är hennes favoritmusik?
Robb: Rock typ.. lite vad som helst!
Jag: Jepp, men finns det något som jag inte gillar?
Robb: nå, sånt som låter likadant över 5 minuter
Jag: Jag gillar inte hårdrocks metal heller
 
 
 
 
10. Vilken är hennes ögonfärg?
Robb: Blåå
Jag: :)
 
11. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om?
Robb: Mmmm... ha romsiga klädhögar?
Jag: Ja!
Robb: Och när jag lämnat brödsmulor på bordet
Jag: Grr!
 
12. Utför hon någon sport?
Robb: Påta nosen?
Jag: Nå!
Robb: Pedar ti arbejti? cyklar en hel del :)
 
13. Vad kan hon göra i timtal?
Robb: Sitta framför datorn och redigera bilder
Jag: Om jag inte redigerar bilder?
Robb: bloggar eller läser bloggar. någonting med bloggar
 
14. Hurdana filmer gillar hon?
Robb: Filmer med djur eller ritade filmer
Jag: Det låter ju lite barnsligt? Vad har vi gemensamt för favoriter?
Robb: Chips, fiska...
Jag: Jag menade gemensam filmgengre? sluta kolla bildelar samtidigt som vi gör dethär!
Robb: Jahaa.. sci-fi!
 
 
 
 
15. Vem är hennes kändiscrush?
Robb: Ingen aning
Jag: Rätt. jag har nog ingen sådan
Robb: Då är det väl jag då 
 
16. Nämn några saker som gör henne glad.
Robb: Mycket
Jag: Som vadå?
Robb: Norrsken och då jag städar hela huset
Jag: Ja! Bara du skulle städa ordentliget!
Robb: Om do sko få en blomma :)
Jag: OM jag sko få!
Robb: Men du blir glad åt mycket !
 
17. Vilken är hennes favoritfärg?
Robb: Blå?!
Jag: Ja, bland annat
Robb: Inte gul iallafall..
 
18. Vad är hon besatt av?
Robb: Nutella? och nässpray
Jag: Jag visste du skulle säga nutella.. men jag kan nog leva utan nutella
Robb: Men kameran då! den kan du inte leva utan
 
19: Vad är hennes favoritämnen i skolan?
Robb: Säkert na me na båån- grejj, typ barnskydd
Jag: men det är väl inte ett ämne?
Robb: Barndagvårdsämnet
Jag: Va duktig du är......
 
20. Vem sa "Jag älskar dig" först?
Robb: Säkert du
Jag: Varför då? är inte du romantisk? 
Robb: Nog är jag väl det ibland :)
Jag: Men inte då jag själv måste fråga efter att få blommor av dig :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Isaksson

Nämen så gulligt inlägg, jag gillar att du skriver på dialekten ni talar, det ger lite mer känsla bakom svaren =)

Svar: Vad roligt att du tycker det :) dock är ju inte allt på dialekt, kanske jag egentligen borde ha skrivit allting på dialekt och inte blandat :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-18 @ 22:18:34 / URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

Denhär liston lånar ja åv de :) Ja måst försök få Roy att samarbejt naliti nutå ;)

Svar: He kan do jö! hehe, lycka till :D
Linda Sjölund-Åström

2015-10-19 @ 07:03:38 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/
Postat av: Iisa

Ett så härligt inlägg! :)

Svar: Kul att du tycker det :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-19 @ 16:46:24 / URL: http://autre.fi/iisasmeds
Postat av: Angelica

Haha, nr 14.... :D

Svar: Haha, ja den va väl ganska bra eller va :D
Linda Sjölund-Åström

2015-10-19 @ 20:20:21 / URL: http://kaarlekslunden.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: