Första skoldagen!


Nu börjar väl alla så småningom börjat skolan igen och det väntar en höst fylld med skolarbeten, roligheter och allt vad studieliv innebär. Man har fått träffa sina klasskamrater igen efter ett långt sommarlov och berättat om sina sommarupplevelser på sommarjobbet och under ledigheten. Det var då faktist roligt att få se alla klasskamrater igen, jo, för idag började jag mitt tredje skolår på novia här i vasa och jag är taggad, iallafall ganska taggad. tänk det, tredje skolåret. tiden går så snabbt så vi hinner bara blunda och så är det december 2016 och vi står med betyget i handen.. så tur är det väl ändå inte.
 
nu väntar en hösttermin troligtvis full med skolarbeten samt slutarbete som ska börja funderas på inom kort. nu gäller det bara att fundera vilket ämne man sku vila läsa, undersöka och skriva om. orkar inte fundera på det riiktit än heller.. Imorgon väntar en kort skoldag följt av back to school party på plan b, som jag för ovanlighetens skull faktist tänkt delta i! 





Ikväll packar robb sina väskor igen och imorgon far flyget åter till tromsø. före han sticker iväg igen tänkte vi ikväll ta en cykeltur, mysa framför tv:n och äta lite gott samtidigt. annars! dagens fråga till er följer som så: är det höst nu? vad anser ni? det var nämligen så att jag cyklade till skolan idag (first time in three years, wohoo) i bara klänning eftersom det var så härligt väder ute. sommarväder typ och så kommer jag till skolan och när de övriga klasskamraterna anländer har nästan alla långbyxor, huppari eller nästan stickatröja på sig och påstår att det är höst? jag bara NEJ it ere höst enno he e jo 20 grader tär ut idaa!! jag grät nästan en skvätt. för mig är det höst när löven på träden blir alla världens färger, när det vart man än tittar kryllar av tröskor på åkrarna samt när äpplen är färdiga på äppelträden, vilket inte ännu har hänt. 


 
dessa är de höstigaste bilder jag hittills fotat denna sommar. 

Kommentarer
Postat av: MATHY

Vilka fantastiska bilder! Hoppas att första skoldagen gick bra! :D

Dags för VECKANS BLOGG-tävling! Du deltar enkelt här:

http://nouw.com/Mathy/category/veckans-blogg

Lycka till! 😃

2015-09-02 @ 21:33:53 / URL: http://www.nouw.com/mathy
Postat av: Katjalie K

Verkligen vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2015-09-06 @ 12:10:26 / URL: http://katjaliek.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: