På utflykt till Björköby - Svedjehamnen


Igårkväll stack dessa två busar i detta hushåll ut på utflykt till Björköby för lite vandring ute i ödemarken, haha. Det märks stor skillnad i temperaturen när man åker ut till Replot och Björköby från stan men trots att det var lite svalare på plats och ganska blåsigt så var det hur bra som helst för det. det skulle gärna få grönska lite snabbare, dock. Sist vi var dit var för två år sen vid nästan samma tid på året.


 
 
För inte så längesedan var en bekant till mig, också känd vid bloggnamnet Nikonisten också till Svedjehamnen på fotoutflykt och korvgrillning och jag har också tänkt på att åka redan för någon vecka sen men fick ett större behov efter att ha sett Johans alla utflyktsbilder till olika vandringsleder. Vi valde att gå bodvattnet runt som är en ungefär 3,5 kilometer vandringsled med fin natur och härlig terräng.
 
 


Promenad i den friska vårluften!
Rinnande vatten
 
 
Hittade en skurk mitt i skogen.. eller så är det jag? 

Bro över rinnande vatten. och mina vandringskängor! har du inga, bör nog gummistövlarna vara med här ännu i vår
 
 
 
 
Vind och vågor
 
 
 
 
En grillplats. tyvärr hade vi inte med någon grillkorv.
 
 
 
 
Fina små båthus
 
 
 
En bra utflyktspromenix tyckte Robb och avslutade med ett glädjeskutt.
 
 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Härligt! :D Nu blev jag ännu mer sugen på att gå längs Björköbys vandringsleder. Ska absolut åka på en utfärd dit i vår eller sommar. :)

Svar: Ja verkligen!
Vad roligt. det ska du absolut göra :) det finns så många vandringsleder jag skulle vilja traska på :)
Linda Sjölund-Åström

2016-04-30 @ 12:11:23 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vad mysigt med en utflykt :) Ser jättefint ut där :)

Svar: Ja verkligen! det ÄR superfint där också, det hade bara fått vara lite mer grönska så ... :)
Linda Sjölund-Åström

2016-05-01 @ 20:13:10 / URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Magnus

Hejsan!

Magnus Fäldt från Kamda.se här.
Skickar en förfrågan för att se om du är intresserad av samarbete.
Jag är i behov av tester samt artiklar till ex. kamerafilter.se reflexskarm.se mm
Om du är intresserad att testa nya fotoprylar, skriva artiklar så hör av dig.

Ha en bra dag!
Vänligen Magnus

http://lindasjolund.blogg.se/

2016-05-06 @ 19:20:44 / URL: http://www.kamda.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: