Höstlistan

 

Många har redan gjort denna lista, så nu känner jag att det nog är min tur. det är kul att fylla i listor och också kul att läsa hur andra svarat.
Så, här kommer den, och dessutom bjuder jag på några nyfotade bilder, höstlistan:


 

 

Vad kommer du äta i höst?

Jag önskar att jag kunde svara färska, stekta handplockade kantareller från mitt eget kantarellställe. tyvärr har jag aldrig hittat några kantareller och vet heller inte var jag ska börja söka. några tips någon? mitt svar får istället bli äppelkaka, havtornskräm, pajer och bär.

Vad kommer du dricka i höst?

Mest något gott te, och mjölk såklart!

 

Vilken blir din favoritmöbel i höst?

Soffan eller sängen kommer jag nog spendera mycket tid i. har 12 veckor praktik nu och kommer behöva en hel del vila på eftermiddagarna när praktikdagen är slut. annars går jag nog av på mitten.

Vilket klädesplagg kommer användas flitigast i höst?

Stickade tröjor älskar jag! brukar ha klänning och någon lång kofta också. när jag är med barnen de sista 6 veckorna blir det nog så bekvämt som möjligt tror jag. 

 

Hur kommer den typiska höstdagen se ut?

En typisk höstdag för mig är nog när träden ute har alla världens färger på sina löv, solen skiner och jag och robb far på en lång cykeltur längs stranden med en liten matsäck i cykelkorgen och kameran hänger runt halsen för att fånga alla höstaktiga detaljer på bild. sedan när vi kommer hem från vår cykeltur dricker vi te och ser på en film och äter något gott.

 

Vad kommer du läsa i höst?

Litteratur som vi ska använda till praktikuppgiften(erna). annars läser jag inte böcker, eller jag har bara inte kommit mig för..

Vad kommer vara din största förändring i höst?

Säg det den som vet : ) iallafall blir jag färdig socionom denna hösttermin!

 

Vad kommer vara din största utmaning i höst?

Att välja allt material till vårt framtida hem. det är inte det lättaste ska ni veta!

 

Vad är det bästa med din höst?

Att vi bara har praktik och sedan är skolan slut. samt att jag och robb får göra en massa val till vårt blivande hem ♥

Vem kommer du mysa under filten med i höst?

Piff och Puff, och robb såklart :)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: