Socionomexamen, check ✓


Finally. så var den dagen kommen och lika snabbt var den förbi. min examensdag. 3,5 år går så snabbt och med en otrolig klass går det ännu snabbare. vi har peppat varandra, hejat på varandra och stöttat varandra. vi har haft världens diskussioner. vi har kämpat. vi har skrattat och vi har gråtit. vi har delat med oss av våra erfarenheter. vi har varit levande frågetecken ibland. vi har klarat av det. JAG har klarat av det. jag har haft ett tydligt mål och idag blev det uppfyllt. med både uppförs- och nerförsbackar (mest uppförs) genom studietiden är jag nu här. det har varit 3,5 lärorika, intressanta, fina år samtidigt som man haft skolarbeten uppöver öronen och inte vetat i vilken ända man ska börja ibland. men oj dendär känslan när alla arbeten är inlämnade. och dendär känslan då man idag fick ta emot sitt betyg. och stipendie dessutom!

 
Nu är jag trött, men tacksam över denhär dagen. Nu har jag två utbildningar i bagaget. Den nyaste titeln lyder: Socionom (YH). (med inriktning förskolepedagogik och metodik). Jag ska nog inte studera nu på en bra tid. jag kan inte säga aldrig, för man ska aldrig säga aldrig då man inte vet vad framtiden har att erbjuda. Nu är jag nöjd såhär och är nöjd över min utbildning. en bred utbildning med många arbetsmöjligheter inom olika områden och klientgrupper. Efter dimissionen idag bjöd jag mina närmaste på kaffe och glögg med salta och söta tilltugg. Tack för alla gratulationer och varmt tack till alla som kom och firade min examen idag. år 2016´s viktigaste ögonblick!
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: