VÅRKÄNSLOR OCH SHOPPING

 
Vilket vårväder det är här i Vasa idag. solen skiner och faktiskt värmer lite också, snön smälter, det droppar från taken och.. bilen är smutsig! Det är äntligen fredag och då robb kommer hem ska vi åka norrut över helgen. I helgen kommer jag att sitta och göra lite skoluppgifter och så har jag och världens bästa Sara bestämt träff, vilket jag verkligen ser framemot ♥ det börjar bli allt för länge sen sist och jag vet att vi kommer ha massor att prata om (om wilton tillåter att jag lånar hans morsa en stund, hehe). psst Sara, du ska få veta om en liten hemlis!!!
 
 
Veckan som varit har varit riktigt bra. den började med en ledig dag och därefter två skoldagar + två dagar jobb. det bästa med hela veckan har nog varit att vi fått alla intervjuer inbokade för vår undersökning, wohoo! vad mer vad mer. Idag steg vi båda upp runt 8. Robb är på kurs idag och jag har mest varit hemma. Men efter lunchen cyklade jag in till stan och gick i lite klädbutiker. Kom hem med två tröjor, en topp, en halsduk och två nagellack. Allt tillsammans för 50 euro. Som bloggare måste man väl visa allt man köpt, så här kommer lite bilder:
 
 
 

Från VILA (en av mina favoritbutiker) hittade jag en svart tröja på reapris. ska jag vara ärlig har jag inte haft en endaste svart tröja i min garderob från förr, så denna var nog verkligen behövlig. inne på vila hade de också alla vinterhalsdukar på -50% och jag köpte en grå. på H&M köpte jag en basic beige långärmad tröja, längre där bak och slitz på sidorna. eftersom den var ganska genomskinlig passade jag också på att ta en beigefärgad topp för 5 euro att ha under. 





För ett tag sen tänkte jag att jag skulle testa h&m:s nya nagellack och köpte då en färg. Jag bara älskar deras nya nagellack. det blir inga ränder från själva penseln och det känns som att nagellacket flyter samman fint över nageln. vanligtvis bannas jag över hur det klottar och blir ojämt på nageln. jag tror att det är på grund av att detta nagellack har en bredare pensel än mina andra nagellack. Idag köpte jag två till av h&m:s nagellack i en mörklila färg och en ljusrosa/beige. de ska jag testa nu! Har ni testat h&m:s nagellack, vad tyckte ni?



Här finns sidogardinen och här finns de andra.
 

När jag väl är inne på nyinköpta saker så är det väl lika bra att visa två saker till. i samband med att vi bytte tapeter i köket så köpte vi också nya gardiner (de gamla passade inte så bra till färgen). de nya är så mycket snyggare- sidogardiner som når till golvet och såndär gardin som jag inte vet det svenska ordet på. laskosverhot heter de på finska enligt jotex. såna gardiner tycker jag är supersnygga och i själva "rulldelen" av gardinet har vi ett sopkvastsskaft (vilket svårt ord att skriva... säg det ordet snabbt några gånger !!) haha!
 
 

 
Titta vad jag mumsar på ♥
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka härliga färger på nagellacken :)

2016-03-11 @ 16:31:37 / URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Mischa

Snyggt ni har det. :) Gardinerna heter hissgardiner på svenska.

Svar: Tack så mycket! ahaa, det visste jag inte :)
Linda Sjölund-Åström

2016-03-13 @ 08:49:54

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: