Liten uppdatering kring bygget

 
Står det still på byggfronten antar jag att många undrar eftersom jag inte uppdaterat om det på en tid. Men nej, det har faktiskt hänt ganska mycket sedan senaste inlägget. Nu tänkte jag gå igenom lite vad som har gjorts och vad som komma skall. tja, till skillnad från förra gången så är nu alla innerväggar täckta med gipsskivor, de är även spacklade och grundmålade.  här under är en gammal bild....
 
 
 
... och här under ser ni en bild från förra veckans torsdag då jag var in och tog mig en titt. ljust och fräscht. elektrikern har också kommit en bra bit på vägen. utomhus har de grävt ner plintar till terassen, som de snart ska sätta på plats. så småningom börjar de tapetsera, montera skåp och lite längre fram läggs badrummets och lilla wc:ns golvklinkers. så ja, det är en hel del som händer just nu. tur att jag har ganska många lediga dagar så att jag kan köra dit och inspektera och ta lite bilder (som inte är mobilbilder...)
 
 
 
Så kan vi ju ta en liten närmare titt i badrummet och lilla wc:n också där det hänt en hel del. Där har nämligen kaklaren varit i farten och kaklat klart både badrum och lilla wc, och det blev jättebra! Är jättenöjd med vårt val av kakel. till badrummet valde vi ett vitt kakel med störra vågor + ett dekorationskakel som vi ville ha i duschutrymmet. till lilla wc valde vi ett vitt kakel med mindre vågor. det kommer bli ännu snyggare sen då det mörkgråa klinkersgolvet kommer på sin plats. ser verkligen framemot att visa slutresultatet sedan nästa vår då allt är inrett och klart ♥
 
 
 
I dagsläget har vi inte mycket kvar att välja (vad vi vet om, säkert kommer det någon småsak ännu) utan håller som bäst på att besluta oss för vitvaror till köket. sånt är spännande också :) ska försöka att uppdatera mer nu ju färdigare allt blir. så nu vet ni lite hur det ligger på byggfronten. ha det fint!

Kommentarer
Postat av: JohannaEwa - Foto, bloggdesign, film & TV

Åh, vilket spännande och roligt projekt det måste vara att få bygga hus!

Svar: Det är det också :)
Linda Sjölund-Åström

2016-11-24 @ 13:57:09 / URL: http://www.johannaewa.se
Postat av: Amanda

Så spännande! :)

Svar: Ja det är det verkligen :)
Linda Sjölund-Åström

2016-11-26 @ 18:01:09 / URL: http://nouw.com/amanda

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: