Fyra saker just nu

 
1. Köksskissen. i veckotal nu har vi knepat knåpat och funderat över hur vi egentligen vill ha köksskåpen till vårt blivande hem. undre delen av köksskåpen har vi hela tiden haft på klart, med ett 45 graders hörn och stor arbetsyta. Övreskåpen var betydligt svårare att bestämma sig för, men idag bestämde vi oss för hur vi vill ha det! en idé var att ha övreskåpen likadant som på undre, alltså ett "hörnskåp" med 45 grader + ett vitrinskåp. andra idén var att ha överskåpen endast uppefter väggen. Ikväll kom vi fram till att vi kör på den förstnämnda idén och som varit tanken hela tiden. Superfint tycker jag (såklart jag tycker det, det är ju vi som planerat det)
 
2. Galan 2016. Den närmar sig med stormsteg och jag ska absolut delta även iår. härom dagen startade nomineringen, där man kan nominera sina favoritbloggar i olika bloggkategorier. Alla finlandssvenska bloggare går bananas just nu och skriver lååånga inlägg om evenemanget, om vem de nominerat och vilken kategori de vill att andra ska nominera en i. Jag tänkte hålla mig kort och avslöja vem jag nominerat (men inte i vilka kategorier). De jag valde att nominera till årets gala är: Maria, Sara, Karolina, Carola, Michelle, Jarina, Nicolina, Elin och Sara och faktiskt mig själv iår för att jag tycker att jag förtjänar det. Om man vill får man gärna innan den 28e oktober nominera mig i t.ex. årets fotoblogg eller årets bloggveteran HÄR
 
3. Ny header och profilbild!  ä n t l i g e n  lite nytt utseende på bloggen. Jag har en lång tid tänkt att jag borde göra en liten förändring men har varken haft tid eller lust. men nu. nu är jag nöjd för en tid framöver igen och hoppas att ni som tittar in här dagligen också tycker att det blev bättre. det kan ännu dyka upp lite små ändringar men inget stort så.
 
 
 
4. Clowner. i n g e n  kan väl ha missat clownerna. människor som klär ut sig till clowner med syfte att sprida skräck bland folket. Det hela började i USA och har spridit sig till flera länder och nu även lilla Finland. På öt idag lästa jag om clowner som synts till i jeppis och så har jag hört om clowner i gamla vasa också. Varför just clowner? hur har någon fått den korkade idén att skräma folk? finns det inte tillräckligt med skräck i världen? frågorna är många och svaren få. det är tillochmed fånigare än pokemon go (har inget emot det, lovar!)..
 

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Tack för nomineringen! 😍❤

Svar: Varsågod ❤😍
Linda Sjölund-Åström

2016-10-19 @ 21:09:39 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/
Postat av: Jarina

Tusen, tusen tack! Det betyder väldigt mycket! ❤

Svar: Varsågod 😊
Linda Sjölund-Åström

2016-10-20 @ 07:26:21 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/
Postat av: Karolina

Åh tusen tack, jag nominerade dig häromdagen också!! :D

Svar: Men åh vad roligt att höra 😍 tack!!
Linda Sjölund-Åström

2016-10-20 @ 09:57:17 / URL: http://sevendays.fi/karolinaskaos
Postat av: Carro

Tack Linda! Jag nominerade faktislt dig i en kategori också :)

Svar: Vad glad jag blir :)
Linda Sjölund-Åström

2016-10-20 @ 19:36:02 / URL: http://carolaekman.fi
Postat av: Sara Möller

MEN TACK!!! Vill verkligen passa på att säga att det värmer verkligen :) <3

2016-11-01 @ 12:38:31 / URL: http://https://www.saramoller.nu

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: