Lite vardagsuppdatering + Just nu- listan

 
Vad händer i mitt liv just nu då? jag har redan hunnit vara tre veckor på min praktikplats och allt är bättre än förväntat tur nog. nu är det tre veckor kvar och så återstår 6 veckor på dagis. Igår for robb iväg på arbetsresa till kristiansand i Norge och kommer vara där åtminstone denna vecka. men ensam är jag ju inte.. tur att jag har piff och puff! I helgen har jag jobbat två morgonskift på fylgia och idag har jag stannat hemma från praktiken pågrund av förkylning. hoppades att jag skulle slippa men tydligen inte. förutom att jag behövde veckohandla idag så har jag sovit länge, vilat och efter maten for jag på en kort cykeltur. Resten av kvällen ska jag bara ligga i soffan och se på tv och dricka något varmt.





Ute på en uppfriskande cykeltur i det fina höstvädret

 

 

FEM bästa – just nu.
• Att det inte är mycket kvar av skolan
• Att vi får välja material till vårt nya hem och skapa det så som vi vill ha det
• Att det är höst och man får börja använda stickade tröjor och halsdukar!
• Soygurt i olika smaker
• Mina grönsaksbiffar som jag gjorde idag

FEM värsta – just nu.
• Min förkylning och huvudvärken som kommer med den
• Inget att fotografera 
• Att robb inte är hemma
• ... och att han eventuellt är borta nästa vecka också
• Att jag börjar få torra läppar när det blir kyligare ute

FEM saker vi gjort i veckan.
• Jobbat och praktiserat
• Vaccinerat piff och puff
• Cyklat
• Varit på min kusins kalas
• Tvättat kläder


FEM
 saker vi gjort/ska göra i helgen.

• På fredag har jag inplanerat en träff med bästa Sara!
• Robb kommer hem till helgen och vi ska spendera helgen i monäs
• Bada bastu
• Övernatta vid villan eventuellt
• Boka lapplandsresa

FEM saker jag längtar efter.
• Att träffa Sara!
• Lapplandsresan tillsammans med familjen
• Att flytta in och börja inreda vårt nya hem
• Dimission!
• Vad tror ni annat jag längtar efter? hmmm ...

 


Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Krya på dig! <3 Berätta gärna mer om din praktikplats (om du får). Visst har du ledarskapspraktik nu?

Svar: Tack så mycket Maria <3
Jo jag har ledarskapspraktik. Jag vet faktiskt inte vad jag kan berätta om min praktikplats annat än att jag gör den första delen av praktiken (6v) tillsammans med dagvårdsledaren för norra Korsholm. jag deltar i möten, skriver planer, renskriver saker, träffar många människor inom området osv osv.. Sista 6 veckorna kommer jag vara på karperö daghem tillsammans med barnen och se hur vardagen som barnträdgårdslärare ser ut :)
Linda Sjölund-Åström

2016-09-13 @ 11:19:29 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: TIDSTJUVEN

Låter intressant! :) Vill du hellre jobba inom barnomsorgen än inom äldreomsorgen i framtiden?

Svar: Jodå, intressant är det minsann :) för tillfället är jag mer för äldreomsorgen, men man vet ju aldrig. det bästa med socionomutbildningen är ju att den är så bred och att man får byta klientgrupp om man så önskar :)
Linda Sjölund-Åström

2016-09-15 @ 22:56:36 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: