Det kliar i mina gröna fingrar

 
Här har ni någon som verkligen ser framemot sommaren. Mina gröna fingrar började klia redan när jag såg första avsnittet av Mandelmanns gård i vintras och jag har redan stora planer på ett uppfräschat grönsaksland hemma hos mamma och pappa. Med ett fullproppat växthus, flera odlingslådor i landet, potatisland och mycket  m y c k e t  mer! Man skulle tro att det tog slut med idéer där men nu råkar det ju också vara så att vi har en ca 11 meter lång terass här i Nykaabi som det går att göra mycket roligt med. Förutom en hel del grönväxter och blommor lite här och där på terassen och vid ingångsdörren kommer det nyligen byggda räcket få agera örthållare (på samma sätt som vi hade i Vasa). Jag köpte nyligen ett matbord med fyra stolar där vi kommer sitta och äta godsaker från grillen (som inte är inhandlad än) och glass med färska bär till efterrätt. Jag drömmer också om ett mindre växthus där jag skulle kunna odla lite tomater och lite ett som annat. Undrar om det är svårt att bygga ett eget (liknande som på bilden. vad tror du pappa?) .. Sen skulle jag också vilja ha endera en bekväm hörnsoffa eller något sånt. Ja ni märker ju, idéerna är många och motivationen hög, nu gäller det bara att orka vänta.
 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Växthushyllan var ju riktigt häftig! :D Jag tänkte spara några fönster när vi byter fönster i huset, och hoppas på att någon vill hjälpa mig bygga ihop ett litet växthus av dem. :)

Svar: Ja visst är den! vi har också några gamla fönster som jag skulle kunna använda mig av. Om jag är riktigt snäll så hjälper nog pappa mig att bygga ihop ett, skulle jag vilja tro :)
Linda Sjölund-Åström

2017-04-20 @ 16:11:58 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Sofia Lindgren

Jag känner såå igen den där känslan! Håller själv på o sår en massa örter osv inne redan, kommer knappt få plats med allt på balkongen hehe... Jag tänkte tipsa om boken "Urban odling" där finns en hel del ritningar, bland annat hur man gör sitt eget växthus av gamla fönster! Sofia

Svar: Tack för tipset :)
Linda Sjölund-Åström

2017-04-21 @ 06:54:44 / URL: http://nouw.com/sofialindgren

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: